۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
تزریق اعتبار یک میلیارد دلاری برای تحول در صنعت نساجی و پوشاک ایران ضرورت دارد
دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران:

تزریق اعتبار یک میلیارد دلاری برای تحول در صنعت نساجی و پوشاک ایران ضرورت دارد

دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران با اشاره به اهمیت تزریق اعتبار ۱میلیارد دلاری به این بخش گفت: این بودجه با تحول در صنعت نساجی، پوشاک و چرم زمینه تسخیر بازار همسایه ها را فراهم می کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، یدالله مالمیر در نشست هم اندیشی با بسیج تجار و فعالان بخش خصوصی سراسر کشور که به میزبانی اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسیج تجار باید به عنوان زبان گویای جهادگران عرصه تولید و صنعت سخن گوید؛ زیرا در شرایط اقتصادی کنونی اظهار نظرهای بسیج به عنوان یک تشکل مردمی اثرگذار می تواند نقش مهمی در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات بسیج تجار در حمایت از تولیدکنندگان، صنعتگران و سایر فعالان اقتصادی گفت: باید شرایط تولید در کشور به نحوی باشد که تلاشگران این عرصه با کمترین دغدغه ها به امور اقتصادی مشغول شوند و کمتر شاهد خروج تجار و فعالان اقتصادی از کشور باشیم.

رئیس دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز و دبیر دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران با اشاره به اهمیت برگزاری جلساتی با مسئولان کشور به نشست اخیر این دبیرخانه اثرگذار بخش خصوصی با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور سخن گفت و افزود: دولتمردان ما برای تصمیم گیری های مهم و اساسی مرتبط با بخش خصوصی به دریافت مشاوره های بیشتری از سوی فعالان این عرصه نیاز دارند تا اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهند.

وی با این توضیح که در نشست با معاون اول رئیس جمهور موضوع اهمیت تخصیص یک میلیارد دلار به صنعت نساجی، پوشاک و چرم برای تحول این زنجیره های تولیدی مطرح شد، گفت: اگر چنین نتیجه ای حاصل شود با توجه به جمیعت ۴۰۰ میلیونی کشورهای همسایه ایران و از طرفی تقویت تولید داخلی در صنعت نساجی و پوشاک بازار خوبی برای صادرات محصولات کشورمان خواهیم داشت.

مالمیر در ادامه افزود: از سوی معاون اول رئیس جمهور به منظور نوسازی ماشین آلات کارخانه های فعال در حوزه صنعت نساجی و پوشاک نیز قول های مساعدی داده شد.

مالمیر با اشاره به اینکه خوشبختانه برای تزریق بودجه مورد نیاز به منظور تحول در صنعت نساجی و پوشاک نیز خوشبختانه از سوی مسئولان قول همکاری دریافت کردیم، گفت: تسهیل فرآیند سیستم های اداری به منظور اخذ مجوزهای تولیدی، یافتن راه حل های جایگزین برای محدودیت های صادراتی و تلاش برای حذف قوانین و مقررات مزاحم فعالیت تشکل های صنعت نساجی و پوشاک از جمله دغدغه های مهم این بخش است که امیدواریم با رویکرد جدی از سوی دولتمردان در این مورد بهبودی حاصل شود.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی و پوشاک ایران فرصت های مناسبی در راستای توسعه اشتغال زایی در کشور فراهم می‌کند، افزود: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، یک صنعت اثرگذار در تولید فرصت های شغلی جدید حوزه نساجی و پوشاک است، از سویی زمینه تقویت تولید دانش‌بنیان نیز در فازهای تحقیقاتی و توسعه ای کارخانه های این صنعت نیز فراهم است.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha