۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
افزایش قیمت لوازم خانگی قاچاق نسبت به تولید داخل
معاون وزیر صمت اعلام کرد

افزایش قیمت لوازم خانگی قاچاق نسبت به تولید داخل

با حذف ارز ترجیحی دیگر کالاهایی نظیر آرد و یا روغن به خارج از کشور قاچاق نمی‌شود تا در قبال آن‌ها لوازم خانگی به صورت قاچاقی وارد کنند و در نتیجه قیمت لوازم خانگی قاچاق افزایش یافته است.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران گفت: تا پیش از این در قبال قاچاق اقلام مشمول ارز ترحیجی به خارج از کشور، لوازم خانگی وارد می‌کردند، چون این اقدام سود کلانی داشت واز طرفی می‌توانستند لوازم خانگی قاچاق شده به داخل را با قیمت پایین‌تر به فروش برسانند و با تولید کننده داخلی رقابت کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با حذف ارز ترجیحی این رانت حذف شده است پس قاچاق دیگر به صرفه نیست و لوازم خانگی قاچاقی دچار افزایش قیمت شده اند آنچه امروزه در بازار بعنوان افزایش قیمت لوازم خانگی مشاهده می‌شود در همین حوزه است و حذف ارز ترجیحی سایر کالاها باعث افزایش قیمت لوازم خانگی خارجی شده است.

برادران ادامه داد: همچنین گروه دیگری تولیدکنندگان هستند که کالاهای محدود تولید می‌کنند و نمی‌توانند در بازار رقابت کنند و برای همین افزایش قیمت داده اند، البته با آن‌ها برخورد شده است.

وی گفت: گروه اصلی تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی که در حجم انبوه تولید می‌کنند نسبت
به سال گذشته فقط حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتند، این گروه برای رقابت تولیدات خود را افزایش داده و حتی سفارش‌های خارجی هم دارند.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha