۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
خرید تضمینی مرغ به قیمت مصوب باعث رانت می‌شود
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گلستان:

خرید تضمینی مرغ به قیمت مصوب باعث رانت می‌شود

گرگان- نعیمی، رئیس انجمن حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده گلستان گفت: خرید تضمینی مرغ به قیمت مصوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان از تولیدکنندگان منجر به رانت می‌شود.

علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دولت اعلام کرده که مرغ را کیلویی ۵۴ هزار تومان از تولیدکنندگانی که چرخه تولید و توزیع دارند، خریداری می‌کند که این با سیاست دولت مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان خُرد مغایرت دارد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده گلستان ادامه داد: مرغدارانی که تولید ۱۰ تا ۲۰ هزار قطعه مرغ دارند با این ساز و کار صدمه می‌بینند.‌

وی ضمن یادآوری اینکه سرمایه در گردش مرغداری‌های خُرد محدود است و انبارهای گسترده ندارند، افزود: اما واحدهایی که زنجیره تکمیل تری دارند دارای انبارهای گسترده هستند با این حال دولت به جای حمایت از تولیدکننده خُرد از تولیدکننده‌های کلان حمایت می‌کند.

به گفته نعیمی، فردی که زنجیره تولید و توزیع کامل دارد مشکلی در عرضه محصولاتش نخواهد داشت بلکه مشکل اصلی عرضه در واحدهای خُرد مرغداری است.

وی در خاتمه با بیان اینکه خرید مرغ شرکت پشتیبانی از تولیدکنندگان به قیمت مصوب منجر به رانت می‌شود، افزود: در شرایطی که قیمت مرغ در بازار با قیمت مصوب فاصله دارد، کدام تولیدکننده خرید مرغ ۵۴ تومانی را ترجیح نمی‌دهد.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha