۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
شمار خانه‌های خالی کمتر از آمار منتشر شده است
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی:

شمار خانه‌های خالی کمتر از آمار منتشر شده است

اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: به آن میزان که سال ۹۵ گزارش شده در مناطق شهری واحد خالی وجود ندارد.

به گزارش بازار، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه شمار خانه‌های خالی در حال حاضر بسیار کمتر از آماری است که مرکز آمار در سال ۹۵ منتشر کرده است گفت: مرکز آمار در سال ۹۵ اعلام کرده، دو میلیون و ۱۲۳ هزار واحد مسکونی خالی، در مناطق شهری و حدود ۴۶۳ هزار واحد در مناطق روستایی، وجود دارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: خانه‌های خالی عموما در روستاهایی هستند که خالی از سکنه شده اند، بعد از سال ۹۵ آمار پروانه‌های صادره با واحدهای تکمیل شده تقریبا ۵۰ درصد و در برخی از سال‌ها کمتر از ۵۰ درصد شده است از این رو وزارت راه و شهرسازی بر این باور است که در حال حاضر به آن میزانی که سال ۹۵ گزارش شده در مناطق شهری واحد خالی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی از این واحدهای خالی به دلیل افزایش قیمت‌هایی که اتفاق افتاده و به دلیل ارزش افزوده وارد بازار شده است.

اصلانی گفت: از سال ۹۵ تا کنون متاسفانه مرکز آمار اطلاعات جدید اعلام نکرده و براساس اطلاعات بازار مسکن، تعداد پروانه‌های ساختمانی هم در این سال‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته، ولی به هر حال معاملات‌ها صورت گرفته و نیازها و جابه جایی‌ها شکل گرفته، بنابراین به طور قطع این تعداد واحدهای خالی در شهرها کمتر شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: با سامانه‌ای که راه اندازی شده، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مشکوک به خالی به دست آمده است.

اصلانی ادعای رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس را در زمینه کوتاهی وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی رد کرد.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha