۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه
استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی از پیشرفت بیش از ۸۷ درصدی پروژه عظیم انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری در حاشیه بازدید از مراحل احداث تونل انتقال آب از سدکانی سیب به دریاچه ارومیه با اشاره به جزئیات این پروژه به خبرنگاران گفت: احیای دریاچه ارومیه سال‌ها است که به دغدغه‌ای مهم برای دولت تبدیل شده و چندین استان در حال اجرای پروژه های احیای این دریاچه هستند.

استاندار آذربایجان غربی احیای این دریاچه را مطالبه مهم مردم منطقه دانسته و گفت: یکی از پروژه های عظیم برای احیای دریاچه ارومیه را می توان طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه دانست که در حال حاضر میزان پیشرفت این پروژه را می توان بیش از ۸۷ درصد دانست.

شهریاری، اتمام پروژه را دغدغه مهم دولت و شخص رئیس جمهور دانست و گفت: تاکنون برای این پروژه بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه با اتمام این پروژه نزدیک به ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه خواهد رسید، گفت: امیدواریم با اتمام تونل انتقال آب از سدکانی سیب به دریاچه تا دی ماه امسال، شاهد تحقق این امر باشیم.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص میزان پیشرفت تونل انتقال آب از سدکانی سیب به دریاچه ارومیه گفت: این تونل بیش از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت اتمام آن، شاهد تحقق این پروژه عظیم خواهیم بود. 

کد خبر: ۱۵٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha