۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
فصل نو در ترانزیت ریلی کشور| ورود قطار کانتینری، محور اینچه برون را احیا می کند
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

فصل نو در ترانزیت ریلی کشور| ورود قطار کانتینری، محور اینچه برون را احیا می کند

گرگان- اعتماد، مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با اشاره به ورود قطار قزاقستان به ترکیه از راه آهن اینچه برون، گفت: ورود قطار کانتینری نویدبخش احیای این مسیر است.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم و مذاکره با کشور ترکمنستان و قزاقستان روابط دیپلماسی بهبود یافته و حاصل این مذاکرات، انعقاد تفاهمنامه های مختلف از جمله همکاری ریلی با کشور ترکمنستان و قزاقستان است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با بیان این که دیپلماسی اقتصادی در دستور کار راه آهن قرار گرفته است، افزود: قطار کانتینری از مقصد قزاقستان با بار گوگرد از اینچه برون وارد کشور شد و نویدبخش فعال شدن این کریدور است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

اعتماد با توضیح این که قطار کانتینری جاذبه ها خاص خود را داشته و تعرفه های آن از حمل و نقل جاده‌ای و دریایی پایین تر است، اضافه کرد: قطار اینچه برون می تواند روزانه پذیرای ۱۰۰ واگن از کشورهای ترکمنستان و غیره باشد و با توجه به وجود خط عریض این یک مزیت محسوب می شود.

وی با اشاره درآمدزایی و ارزآوری حمل و نقل ریلی، گفت: برای هر تن کیلومتر از ۱۵ تا ۵۰ فرانک تعرفه در نظر گرفته شده و احیای این مسیر ریلی می تواند به ارزآوری کمک کند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ بیان کرد: براساس برآوردها هر سه هزار تن بار، یک نفر شغل ثابت ایجاد کرده و پتانسیل خوبی برای استان محروم گلستان است.

طبق گفته اعتماد این خط ریلی می تواند در حوزه تخلیه و بارگیری، اقدامات لجستیکی، ترانشیپ و غیره اشتغال پایدار ایجاد کند.

وی با بیان این که گلستان و ایران دروازه بین آسیا و اروپا بوده و به آب‌های آزاد راه دارد، تصریح کرد: با ورود این قطار کانتینری، سدها و موانع شکسته شده و امیدواریم که تداوم داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha