۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
قطعی آب برنامه یزی شده نداریم| نظام مند کردن استفاده از پساب
معاون وزیر نیرو:

قطعی آب برنامه یزی شده نداریم| نظام مند کردن استفاده از پساب

جهانبخت، معاون وزیر نیرو گفت: میزان بارندگی در برخی مناطق ۶۰ درصد پایین تر از نرمال و متوسط درازمدت است. با این وجود قطعی آب برنامه ریزی شده نداریم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئله آب یک مسئله تک بعدی نیست و پیگیری معضلات آن صرفا به عهده وزارت نیرو نیست، حتی فراتر از دولت و یک قوه است، اظهار داشت: موضوع آب در جای جای فیزیک زندگی تک تک افراد جا دارد، قطعا مدیریت آب سخت و پیچیده است و تبعات ساده انگاشتن آن دامن جامعه را می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر میزان بارندگی در برخی مناطق ۶۰ درصد پایین تر از نرمال و متوسط درازمدت است، در کل میزان بارش‌های کشور ۲۰ درصد پایین‌تر از متوسط کشوری و عقب‌تر است.

میزان بارندگی در برخی مناطق ۶۰ درصد پایین تر از نرمال و متوسط درازمدت است، در کل میزان بارش‌های کشور ۲۰ درصد پایین‌تر از متوسط کشوری و عقب‌تر است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا مخازن سدها پایین است و تابستان سختی را خواهیم داشت، یادآور شد: میزان بارندگی از رقمی که پیش بینی شده بود کمتر بوده است، بنابراین اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری در دستور کار قرار گرفته است.

در سال جاری برنامه قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت

وی با بیان اینکه در سال جاری برنامه قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت، درباره برنامه جدی جهت استفاده از پساب در شرایط کنونی گفت: ما حدود ۷ تا ۸ میلیون متر مکعب مصرف آب در بخش شرب و بهداشت داریم که از این میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد را می توان تصفیه و به چرخه آب کشور برگرداند، منبع عظیمی است که می تواند بسیاری از مشکلات بخش آب را حل کند. موضوع استفاده از پساب انتخابی نیست یک گزینه اجباری است و به عنوان یک دستورالعمل در بخش آب وزارت نیرو در حال تدوین است.

جوانبخت با بیان اینکه نظام مند کردن استفاده از پساب در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: استفاده از پساب باید در چرخه اقتصادی و حلقه های بعدی زنجیره تعریف شود و مشتری آن نیز استفاده در حوزه صنعت و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تاکنون رویکرد سازه ای و سخت افزاری بیش از بحث نرم افزاری و اجتماعی دنبال شده است، گفت: با اهتمام در این بخش می توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم چرا که موضوع آب بسیار جدی است و باید اهمیت آن به مردم انتقال داده شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha