۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
ارتقای سهم بری دانش از تولیدات کشاورزی
معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد

ارتقای سهم بری دانش از تولیدات کشاورزی

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ماموریت ما ارتقاء سهم بری دانش از تولیدات کشاورزی به کمک دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش بازار، محمد قربانی معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه شاخه‌های طلایی رادیو اقتصاد با اشاره به بحث هم افزایی و دانش محور عمل کردن تولیدات کشاورزی گفت: ماموریت اصلی سازمان تحقیقات و آموزشی و ترویج کشاورزی با ۲۰۰۰ هزار هیات علمی و هزار محقق، دانش بنیان سازی کشاورزی و انتقال یافته‌های تحقیقات به بخش کشاورزی است.

وی افزود: نتیجه دانش بنیان سازی کشاورزی و انتقال یافته‌های تحقیقات کشاورزی را ما عملاً در چند حوزه از جمله افزایش ضریب مکانزاسیون و افزایش بهره بری آب شاهد هستیم، اما در این زمینه هنوز ظرفیت بسیار بزرگی وجود دارد.

قربانی گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت در ارتباط با ایین نامه دانش بنیان سازی بخش کشاورزی و حمایت از تولید دانش بنیان بخش کشاورزی به کمک دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان ما هم در بخش کشاورزی در سال جاری ماموریت داریم تا تمام واحدهای مورد نظر، عملیات ارتقاء ضریب نفوذ دانش و فناوری را به بخش کشاورزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرارگاه نوآوری و پیشرفت راه اندازی شده و با سرعت بالا در حال اجراست، افزود: بهره برداری‌ها در پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در استان البرز یکی از این اقدامات بنیادی است.

قربانی درباره موفقیت اجرای قانون انتزاع هم گفت: با توجه به اتفاقات بین المللی و افزایش قیمت نهاده‌ها و محصولات کشاورزی، حدود ۵ یا ۶ ماه است که این تمرکز صورت گرفته و با توجه تاکیدی که مقام محترم ریاست جمهوری داشته اند، همه امور در جهاد کشاورزی متمرکز شده است.

قربانی با اشاره به مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه‌ گفت: بازنگری اساس نامه صندوق بیمه کشاورزی، تبیین سند کشاورزی دریا پایه و کویر پایه، گردشگری کشاورزی، ارتقاء سیاست‌های حمایتی در حوزه محصولات کم آب بر و هدف گذاری بر اساس تحولات بازارهای جهانی، هدف گذاری ۵۶ میلیون هکتاری توسعه دیم زار ها، حمایت از آبیاری زیر سطحی، تبیین سند تولید جذاب و اقتصادی برای عملیات سازی الگوی کشت، برنامه تولید گوشت قرمز، رویکرد کشاورزی قرار دادی و برنامه ریزی برای خودکفایی ۵۵۰ درصدی دانه‌های روغنی ظرف ۳ سال آینده از برنامه‌های این وزارت خانه است.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha