۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
آماده‌سازی ایستگاه اندازه‌گیری گاز وارداتی از ترکمنستان به ایران

آماده‌سازی ایستگاه اندازه‌گیری گاز وارداتی از ترکمنستان به ایران

مفخمی، سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از آماده‌سازی ایستگاه اندازه‌گیری گاز وارداتی ترکمنستان در تأسیسات تقویت فشار گاز قلعه‌جیق خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی در این باره گفت: با توجه به برقراری جریان گاز از ترکمنستان و تأکید دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران بر لزوم پایش و اندازه‌گیری کمّی و کیفی گاز دریافتی و تجهیز ایستگاه اندازه‌گیری گاز قلعه‌جیق، عملیات بازرسی، شست‌وشو و تمیزکاری مسیرهای لوله و تجهیزات این ایستگاه در دستور کار منطقه ۹ قرار گرفت.

وی افزود: برای نخستین‌ بار هم شست‌وشوی کامل هر سه مسیر اندازه‌گیری ایستگاه قلعه‌جیق با تلاش همکاران این تأسیسات و مشارکت کارکنان تعمیرات اساسی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده با موفقیت انجام شد.

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز بیان کرد: در این عملیات پس از باز کردن هر سه مسیر اندازه‌گیری A, B, C شامل لوله‌ها، آرام‌کننده‌های جریان و صفحه‌های اوریفیس موجود در مسیرها به‌صورت کامل شست‌وشو و تمیزکاری شد و در ادامه، اندازه‌گیری لازم توسط کارشناسان بازرسان فنی مناطق ۸ و ۹ تکمیل شد.

مفخمی با بیان اینکه همه مسیرهای اندازه‌گیری این پروژه به همراه متعلقات آن در محل‌های مورد نظر نصب شده است، تصریح کرد: نمونه‌گیری برای آنالیز کیفیت گاز ازسوی کارشناس اندازه‌گیری منطقه ۸ و کارشناسان پژوهشگاه صنعت نفت در حضور همکاران اندازه‌گیری امور هماهنگی و نظارت بر انتقال گاز منطقه ۹ انجام شد.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha