۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
احیای دوباره یک صنف، بعد از کرونا؛ اگروفود، نمایشگاهی پرحرارت اما بی موقع و بدون تهویه!
بازار از بیست و نهمین دوره نمایشگاه گزارش می دهد؛

احیای دوباره یک صنف، بعد از کرونا؛ اگروفود، نمایشگاهی پرحرارت اما بی موقع و بدون تهویه!

بیست و نهمین نمایشگاه اگروفود در حالی پرشور برگزار می شود که اغلب شرکت کنندگان نسبت به برگزاری آن در روزهای اول هفته انتقاد دارند و معتقدند این مساله موجب شده بسیاری نتوانند از نمایشگاه بازدید کنند.

بازار؛ گروه کشاورزی: بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود) در شرایطی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در حال برگزاری است که از سوی بخش زیادی شرکت کنندگان در خصوص زمان برگزاری آن مورد انتقاد قرار گرفته است.

به طوری که «محمد حسین نکووقت» یکی از غرفه داران حاضر در نمایشگاه به خبرنگار بازار می گوید: زمان برگزاری نمایشگاه به هیچ وجه خوب نیست. در واقع به این دلیل که امسال نمایشگاه بعد از شرایط کرونا برگزار شده و باید استقبال کننده زیاد باشد اما همه سرکار هستند و متاسفانه تا ساعت ۴ هم بیشتر نیست. لذا بسیاری از مراجعه کنندگان به نمایشگاه نمی رسند بنابراین فقط شاید برای کسانی که تولید کننده هستند یا فروشنده های عمده هستند این نمایشگاه مناسب باشد. از سوی دیگر در حالی که انتظار داشتیم مراجعه کننده خارجی زیاد باشد اما می بینیم از کشورهای خارج هم مانند نمایشگاه های گذشته چندان حضور ندارند.

اگروفود؛ نمایشگاهی پرحرارت اما بی موقع

برای اثرگذاری بیشتر نمایشگاه، بهتر بود در روزهای پایانی هفته برگزار می شد
«فرهاد مغزیان» از دیگر غرفه داران در این نمایشگاه با بیان اینکه چهارمین سال است در نمایشگاه اگروفود شرکت می کنیم و استقبال خوب بوده است، به خبرنگار بازار می گوید: البته چون صنعت ما B۲B است و ما نیز با تولید کنندگان در ارتباط هستیم برای ما تقریبا تمام نمایشگاه های صنایع غذایی خوب است با این وجود چون اگروفود بزرگترین نمایشگاه غذایی کشور محسوب میشود وضعیت بازدید کننده ها خوب است. با این وجود به عنوان یک شرکت کننده به برگزار کنندگان یک انتقاد اساسی دارم و آن اینکه روز اول نمایشگاه را جمعه قرار دادند! در حالی که اصولا باید یک یا دو روز نمایشگاه به آخر هفته ختم شود. لذا اگر مانند بقیه نمایشگاه ها از میانه هفته آغاز می شد و به روزهای پایانی خاتمه می یافت اثرگذاری بیشتری برا ی ما داشت.

با توجه به ازدحام جمعیت مناسب نبودن سیستم تهویه سالنها آزار دهنده است
بر اساس این گزارش «محسن کمالی» دیگر غرفه دار نمایشگاه اگروفود نیز به خبرنگار بازار اظهار می دارد: در این نمایشگاه طبق روال سال های گذشته با ازدحام مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان مواجه شدیم و چون ۲ سال ایام کرونا بود یا نمایشگاه برگزار نشد و یا چندان از آن استقبال نشد، امسال خوشبختانه با خیل عظیم مراجعه کنندگان و فعالان بخش کشاورزی و صنایع غذایی روبرو هستیم. با این وجود یکی از انتقادات ما به برگزار کنندگان این نمایشگاه بحث مناسب نبودن تهویه سالنها است به طوری که در سالنی که ما حضور داریم تهویه هوا بسیار بد است. از سوی دیگر شاهد هستیم که راهنمایی مراجعه کنندگان نیز به درستی صورت نمی گیرد و این دو عامل موجب می شود هم من غرفه دار و هم بازدید کنندگان با مشکل مواجه شویم.

اگروفود؛ نمایشگاهی پرحرارت اما بی موقع

حضور بازدیدکنندگان خارجی برای تولیدکنندگان داخلی ثمراتی خواهد داشت
«محمد شکوهی» از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه است که معتقد است برگزاری نمایشگاه ذاتا خوب است. او در خصوص بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته به بازار می گوید: نمایشگاه بسیار پرشور و حرارت است و بازدیدکنندگان خارجی نیز از کشورهای همسایه حضور دارند که غالبا برای بازدید از محصولات و تولیدات ایران آمده اند و به نوعی برای داشتن تعامل با تولید کنندگان ایرانی مشغول بازاریابی هستند و این خود می تواند ثمراتی برای شرکت کنندگان در پی داشته باشد.

نمایشگاه اصولا محلی مناسب برای به روز رسانی محصولات داخلی است
«محمد پیران» از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه است که معتقد است بعد از رکود برگزاری نمایشگاه ها در زمان کرونا این پرشورترین نمایشگاه است. او به بازار می گوید: با توجه به اینکه روز اول نمایشگاه در روز جمعه بود بسیار شلوغ و پر حرارت بود و در واقع چون بعد از دو سال که به دلیل کرونا چندان نمایشگاه رونق نداشت امسال این نمایشگاه به خوبی در حال برگزاری است بنابراین شاهد هستیم بسیاری از شرکتهایی هم که دو سال شرکت نکرده بودند امسال حضور دارند.

بر اساس این گزارش، برخی از شرکت کنندگان نیز غالبا با این هدف در نمایشگاه های شرکت می کنند که از شرایط کاری هم صنفی های خود آگاه شوند و در جریان پیشرفت های یکدیگر قرار بگیرند. «پرویز ساسانی» تولید کننده بخش و غرفه دار در نمایشگاه با ابارز رضایت از نحوه برگزاری نمایگاه به خبرنگار بازار می گوید: نمایشگاه اصولا خوب است به هر حال جایی است که وقتی حضور داریم به عبارتی به روز رسانی می شویم و دیگر همکاران را می بینیم و از سوی دیگر متخصصین امر نیز حضو دارند و این می تواند بر رو به جلو حرکت کردن ما موثر باشد.

اگروفود؛ نمایشگاهی پرحرارت اما بی موقع

مجریان تمهیداتی بیندیشند تا از حضور بازدیدکنندگان غیرتخصصی جلوگیری شود
«سید مهدی هاشمی فعال بخش در حوزه تولید ژنراتور رنگ آوری میوه و همچنین ژنراتور اُزن برای ضد عفونی مواد خوراکی و سبزیجات» نیز به خبرنگار بازار می گوید: همانطور که مشاهده می کنید کار ما به نسبت کسانی که در نمایشگاه شرکت کرده اند کار تکی است و همکاران به ندرت شرکت کرده اند. این در حالی است که اکثر شرکت کنندگان در برخی از مواد غذایی خاص مثل ادویه جات و عرقیجات مشکل دارند و امیدواریم کاری که با نمونه سازی انجام داده ایم بتواند راهگشای این عزیزان باشد.

او ادامه می دهد: با این وجود کلیت نمایشگاه خوب است بخصوص روز اول که مصادف با روز جمعه بود استقبال بی نظیر بود در کل نسبت به نمایشگاه های قبلی شلوغ تر است و نظم بهتری دارد. با این وجود در بحث مدیریت مشکلاتی وجود دارد مبنی بر اینکه یکسری مراجعه کنندگان غیر ضروری و غیر تخصصی هم در نمایشگاه حضور دارند که اگر به نحوی می توانستند شرایطی را فراهم کنند که فقط مراجعه کنندگان تخصصی از نمایشگاه بازدید کنند به اصطلاح وجهه بهتری برای مجریان نمایشگاه داشت.

«اسماعیل خوشابی» دیگر شرکت کننده در نمایشگاه اگروفود به بازار می گوید: تا به امروز نمایشگاه خروجی نسبتا خوبی برای ما داشته به خصوص اینکه شاهد هستیم بازدید کننده های خارجی نیز از روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه در نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم حضورشان برای تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور مفید باشد.

حضور در نمایشگاه می تواند شروعی خوب برای احیای برخی فعالیت ها باشد
«فرهاد اعلایی» یکی دیگر از غرفه داران است که با انتقاد از وضعیت تهویه سالنها به بازار می گوید: اگرچه نمایشگاه خوب و پرشور است و آن هم عمدتا به دلیل این است که بعد از فروکش کردن همه گیری کرونا برگزاری می شود و با استقبال خوب مواجه شده است. اما از انتقادات وارد به این نمایشگاه بحث بد بودن تهویه است که در چنین روزهای گرمی مناسب نبودن سیستم تهویه بازدیدکننده و شرکت کننده را تواما کلافه و سردرگم کرده است. از سوی دیگر چندان موافق زمان آن در ابتدای هفته نیستیم و اگر در روزهای پایانی هفته به پایان می رسید قطعا اثرگذاری بیشتری نیز داشت.

اگروفود؛ نمایشگاهی پرحرارت اما بی موقع

«سید جابر میر جلیلی» فعال بخش صادرات میوه و تره بار که بعد از ۱۸ سال برای اولین بار در نمایشگاه اگروفود شرکت کرده است نیز به خبرنگار بازار می گوید: قطعا حضور در چنین نمایشگاهی تجربه خوبی برای ما است؛ با توجه به اینکه صنف صادرات میوه و تره بار تقریبا فراموش شده است و علیرغم اینکه همکاران ما فعالیت دارند اما چیزی به نام فعالیت حرفه ای در این صنف نداریم شاید حضور در نمایشگاه ها شروع بدی برای احیای مجدد این صنف نباشد.

بر اساس این گزارش، «عاطفه دهقان، هادی عبدالهی، محمد حسن سمیعی پور و سعید رضوی» نیز از دیگر شرکت کنندگان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود) هستند که برگزاری نمایشگاه را خوب خوانند و معتقدند این چنین رخدادهایی می تواند برای بازار تولیدات ایران خوب باشد به خصوص اینکه حضور تجار و تولیدکنندگان خارجی نیز در نمایشگاه پررنگ باشد.

شایان ذکر است بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود) روز جمعه ۲۷ خرداد با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت کننده در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین المللی تهران افتتاح شد و دوشنبه ۳۰ خرداد نیز به پایان می رسد.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha