۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
صادرات ۲۶۰ نوع کالا از بنادر استان بوشهر به ۶۰ کشور جهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات ۲۶۰ نوع کالا از بنادر استان بوشهر به ۶۰ کشور جهان

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از صادرات ۲۶۰ نوع کالا از بنادر بوشهر به ۶۰ کشور جهان خبر داد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تلاش برای افزایش صادرات محصولات غیر نفتی از استان بوشهر به مقصد کشورهای مختلف از اولویت‌های مدیران استان بوشهر است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: اتاق بازرگانی در چند سال گذشته در کنار مدیران بخش دولتی بوده و از تمام ظرفیت‌های خود برای رونق تجارت و بازرگانی استفاده کرده و امسال نیز در این مسیر اهتمام جدی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: قطر، چین، امارات، ترکیه، روسیه و هند از مهم‌ترین اهداف صادراتی بنادر استان بوشهر به شمار می‌روند و امسال تمرکز بالایی برای رونق صادرات به کشور قطر داریم.

گزدرازی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار موجود، ۲۶۰ نوع کالا از گمرکات و بنادر استان بوشهر به نقاط مختلف صادر شده و حدود ۶۰ کشور جهان محصولات استان را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: در یکسال اخیر ۱۵ میلیون‌تن کالا از استان بوشهر به ارزش ۶.۸ میلیارد دلار به چین صادر شده و بزرگترین هدف صادراتی استان به شمار می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تاکید کرد: همچنین بیش از ۲.۵ میلیون تن کالا از استان بوشهر به امارات صادر شده و امارات دومین هدف صادراتی استان بوشهر است.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha