۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۵
جزییات قراردادهای پیشنهادی دولت در طرح «جهش تولید مسکن» مبهم است
مدیرعامل سازه های فولادی ایستا:

جزییات قراردادهای پیشنهادی دولت در طرح «جهش تولید مسکن» مبهم است

گرگان- چن سبلی، فعال صنعت ساختمان و مدیرعامل سازه های فولادی ایستا گفت: مفاد قراردادهای ارائه شده برای مشارکت سرمایه گذاران در طرح جهش مسکن مبهم و نیازمند شفاف سازی است.

عبدالحی چن سبلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قراردادهای پیش نویسی که در حال حاضر به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه می شود نیازمند بازنگری و تعدیل در قیمت ها است.

مدیرعامل سازه های فولادی ایستا توضیح داد: قیمت فعلی که از سوی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برای پروژه های طرح جهش مسکن مطرح شده، ۳۰ درصد زیر قیمت تمام شده املاک بود و این امر رغبت بخش خصوصی برای مشارکت را کاهش می دهد.

وی گفت: فعالان بخش مسکن در گلستان انتظار دارند همان طور که در سایر استان ها نرخ های اولیه منظور شده در قراردادهای پیش نویس، تعدیل و افزایش یافته در استان گلستان هم چنین رویکردی اجرایی شود.

چن سبلی افزود: در حال حاضر آورده متقاضیان و یا مبلغ اقساط پیش‌بینی شده برای آن ها کاملاً مبهم بوده و این موضوع به یک دغدغه بزرگ برای سرمایه گذاران تبدیل شده است.

مدیرعامل سازه های فولادی ایستا به ضرورت استفاده از پیمانکاران بومی در اجرای پروژه های تولید مسکن اشاره کرد و گفت: مشارکت انبوه‌سازان گلستانی در پروژه های داخل استان منجر به توسعه اشتغال و رونق صنعت مسکن می شود.

وی عنوان کرد: تجربه ساخت مسکن مهر توسط پیمانکاران غیربومی نشان داد که بسیاری از اهالی گلستان پس از اتمام این پروژه ها با مشکلات و تنگناهای بسیاری دست به گریبان شدند در حالی که واحدهای ساخته شده توسط بخش خصوصی بومی دغدغه های بسیار کمتری را برای مصرف‌کنندگان به همراه داشت.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha