۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۵
بزرگترین کشورها و شرکت های تولید کننده فولاد خام در ۲۰۲۱
۶ شرکت از ۱۰ شرکت بزرگ فولاد جهان، چینی است

بزرگترین کشورها و شرکت های تولید کننده فولاد خام در ۲۰۲۱

چین با میزان تولید ۸.۷ برابر هند در جایگاه نخست تولید فولاد خام جهان در سال ۲۰۲۱ قرار دارد و نکته قابل تامل دیگر آن که ۶ شرکت از ۱۰ شرکت بزرگ فولادی جهان چینی هستند.

بازار؛ گروه صنعت: فولاد خام اولین نوع فولاد است که در ساخت بسیاری از کالاها از جمله اتومبیل، کشتی و تجهیزات نقشی کلیدی ایفا می کند. طبق امارهای موجود تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۱ به ۱.۹ میلیارد تن رسید. که در این میان چین با حجم تولید ۱.۰۳ میلیارد تن در صدر فهرست بزرگترین کشورهای تولید کننده در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت، در حالی که هند با حجم تولید بسیار کمتر از چین در رتبه دوم قرار گرفت. تولید هند تنها ۱۱۸.۲ میلیون تن فولاد خام بوده است.

بر اساس داده های آماری «فولاد جهان» ژاپن با تولید ۹۶.۳ میلیون تن در رتبه سوم و ایالات متحده آمریکا با تولید ۸۵.۸ میلیون تن در رتبه چهارم قرار گرفتند.

فاصله عجیب تولیدات چین که تقریبا حدود ۸.۷ برابر هند است فاصله مصرف و تولید این کشور را با سایر کشورهای جهان به خوب نشان می دهد به خصوص که اگر این آمارها درست باشد چین به تنهایی بیش از ۵۴ درصد فولاد خام را تولید می کند.

بزرگترین کشورها و شرکت های تولید کننده فولاد خام در ۲۰۲۱

اوضاع تولید فولاد در کشورهای عربی چه طور است؟

در مورد کشورهای عربی، مصر با حجم تولید ۱۰.۳ میلیون تن در جایگاه بیستم جهان قرار گرفته است، در حالی که عربستان سعودی با تولید ۸.۷ میلیون تن در رتبه دوم جهان عرب و بیست و یکم جهان قرار دارد. الجزایر نیز با ۴.۲ میلیون تن در جایگاه سوم کشورهای عربی قرار داد. امارات نیز با تولید ۳ میلیون تن، رتبه چهارم جهان عرب و ۴۱ جهان را به خود اختصاص داده است.

بزرگترین کشورها و شرکت های تولید کننده فولاد خام در ۲۰۲۱

بزرگترین تولیدکنندگان فولاد خام در سال ۲۰۲۱

گروه چین بائوو با تولید ۱۲۰ میلیون تن، بزرگترین شرکت تولید کننده فولاد خام در سال ۲۰۲۱ بود که به تنهایی تولیداتش از دومین کشور تولید کننده فولاد خام بیشتر بوده است.

در جهان عرب، شرکت عز استیل مصر با تولید ۵.۱۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ در صدر شرکت‌های عربی قرار گرفت و در رتبه ۷۴ جهان قرار گرفت، در حالی که شرکت آهن و فولاد عربستان وابسته به "SABIC" با مجموع تولید ۴.۸۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ در رتبه دوم جهان عرب و هفتاد و نهمین در جهان است.

۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد خام در سال ۲۰۲۱

بر اساس آمار اعلامی از سوی فولاد جهان ده شرکت برتر از لحاظ تولید چینی، ژاپنی، کره ای و هندی هستند که در این میان ۶ شرکت از میان ده شرکت چینی هستند. بی جهت نیست که حجم تولیدات این کشور با فاصله بسیار زیاد از بقیه کشورها قرار دارد. در زیر ۱۰ شرکتی که بیشترین تولید را در سال ۲۰۲۱ داشته اند را مرور می کنیم.

۱- گروه چین بائو «China BaowuGroup» با تولید ۱۲۰ میلیون تن بزرگترین تولید کننده فولاد خام در سال ۲۰۲۱ است.

۲- آرسلور متال «ArcelorMittal» که دفتر مرکزی ان در لوکزامبورگ مستقر است و ۷۹.۳ میلیون تن تولید دارد.

۳- گروه آنستیل « Ansteel Group» که یک شرکت چینی است و تولید آن ۵۵.۷ میلیون تن در سال گذشته بوده است.

۴- شرکت فولاد نیپون یا فولاد ژاپن «Nippon Steel Corporation» با ۴۹.۵ میلیون تن تولید در رتبه چهارم قرار دارد.

۵- گروه شگانگ «Shagang Group» از فولاد سازان چینی با ۴۴.۲ میلیون تن

۶- پوسکو « POSCO» فولاد ساز کره جنوبی با ۴۳ میلیون تن

۷- گروه اچ پی ای اس « HBIS Group» نیز که دفتر مرکزی ان در چین مستقر است با ۴۱.۶ میلیون تن در رتبه هفتم جایگاخه خود را تثبیت کرده است.

۸- گروه جیان لونگ «Jianlong Group» با تولید ۳۶.۷ میلیون تن باز هم چینی است.

۹- گروه شوگانگ «Shougang Group» نیز شرکتی چینی است که معادل ۳۵.۴ تن تولید دارد.

۱۰- گروه فولاد تاتا «Tata Steel Group» در رتبه ۱۰ از کشور هندوستان است که تولید سالانه وی در سال ۲۰۲۱ معادل ۳۰.۶ میلیون تن بوده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha