۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۸
برخورد سلیقه‌ای و بی اعتمادی سهامداران به بازار سرمایه
کارشناس ارشد بازار سرمایه اعلام کرد

برخورد سلیقه‌ای و بی اعتمادی سهامداران به بازار سرمایه

کارشناس ارشد بازار سرمایه، گفت: اعمال سلیقه برخی ارکان بازار سرمایه و بی اعتمادی سهامداران به این بازار، کاهش ارزش شاخص‌های بورس و حجم معاملات امروز را رقم زد.

به گزارش بازار، شیخی کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص علل کاهش ارزش شاخص کل بورس تهران، افزود: برخلاف پیش بینی بسیاری از تحلیلگران، امروز شاخص‌ها و ارزش معاملات بازار سرمایه در اولین روز معاملات هفته جاری، روند نزولی در پیش گرفت به طوری که در روز جاری شاخص کل بیش از ۱۶ هزار واحد کاهش داشت و حجم معاملات نیز نسبت به میانگین ماهانه بیش از پیش ۲۰ درصد افت داشت.

این کارشناس بازار سرمایه، ادامه داد: این امر در حالی اتفاق افتاد که گزارش‌های بسیار خوبی توسط شرکت‌های صادرات محور به بازار سرمایه اعلام شد، اما سهامداران حقیقی کماکان بی اعتنا و بی اعتماد نسبت به بازار سرمایه، برخورد کردند.

وی اظهار داشت: این بی اعتمادی و بی‌اعتنایی کاهش ارزش شاخص‌های بورسی و حجم معاملات را رقم زد و اگر بخواهیم یکبار برای همیشه این بی اعتمادی را درمان کنیم، باید بانیان وضع موجود که به عنوان مدیرعامل و هیات مدیره شرکت‌های بورسی حضور دارند، برکنار و افراد خبره و کارآمد بر منصب این شرکت ها، منصوب شوند.

شیخی همچنین گفت: باید ارکان و نهادهای ناظر بازار سرمایه از اعمال سلیقه در خصوص بازگشایی و توقف نمادها دست بردارند، تا اعتماد از دست رفته سهامداران به این بازار بازگردد.

بورس تهران در حالی معاملات امروز (شنبه) را پشت سر گذاشت که شاخص کل با افت ۱۶ هزار واحدی همراه شد. این کاهش بیش از یک درصدی، باعث شد، تا شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحدی تثبیت شود. شاخص کل هم وزن نیز ۰.۸۷ درصد افت کرد و حجم معاملات نیز نسبت به میانگین ماهانه بیش از پیش ۲۰ درصد افت داشت.

براساس این گزارش، بیشترین اثر منفی بر بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی نوری، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ثبت شد و در مقابل شرکت‌های بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha