۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
تولید ۹۳ هزار تن ماهی و میگو در استان بوشهر | تولیدات استان بوشهر راهی جام جهانی قطر می‌شوند
معاون استاندار بوشهر:

تولید ۹۳ هزار تن ماهی و میگو در استان بوشهر | تولیدات استان بوشهر راهی جام جهانی قطر می‌شوند

بوشهر- باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تولید ۹۳ هزار تن ماهی و میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: تولیدات استان بوشهر راهی جام جهانی قطر می‌شوند.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: جام جهانی قطر فرصت بسیار مناسبی برای حوزه اقتصادی و گردشگری کشورمان بویژه استان بوشهر است و با مطالعات خوبی که داشته‌ایم به دنبال اهداف خود حرکت می‌کنیم.

وی افزود: بندر الرویس قطر در مجاورت بندر دیر و بندر حمد نیز نزدیک به بندر کنگان است و با طی زمان ۴ ساعته کشتی‌های دیر و کنگان وارد قطر می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر در یکسال اخیر حدود ۹۰ میلیون دلار صادرات به قطر داشته که حدود ۶۷ درصد صادرات ایران به قطر است.

باستین از تولید ۹۳ هزار تن ماهی و میگو در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۳۰ هزار تن میگو شامل ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی و ۲ هزار تن میگوی دریایی تولید می‌کنیم، ضمن اینکه ۶۳ هزار تن ماهی شامل ۶۰ هزار تن ماهی دریایی و ۳ هزار تن ماهی در قفس تولید داریم که مجموعا ۹۳ هزار تن ماهی و میگو برداشت می‌کنیم.

معاون استاندار بوشهر گفت: با راه‌اندازی سایت‌های جدید پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس، سال آینده ظرفیت تولید ماهی و میگو دو برابر می‌شود.

باستین یادآور شد: همچنین سایر محصولات کشاورزی و معادن استان و صنایع دستی و تولیدات هنری استان نیز در کشور قطر، متقاضیان زیادی دارد که باید از این موقعیت در رونق تولید و افزایش اشتغال بهره ببریم.

وی بیان کرد: توسعه اسکله‌های بنادر بوشهر و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری در گمرک دیر از اقدامات زیرساختی برای تسهیل صادرات است و پاییز امسال شاهد رونق چشمگیر صادرات از بوشهر به قطر خواهیم بود.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha