۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
مالیات‌های نجومی اصناف را شوکه کرد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مالیات‌های نجومی اصناف را شوکه کرد

گرمسار- مطهری، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه مالیات های نجومی اصناف را شوکه کرده است، گفت: خواستار تجدید نظر مسئولان در این باره هستیم.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به مالیات‌های نجومی اصناف و تولید کنندگان خواستار تجدید نظر و بررسی نحوه محاسبه مالیات ها شد و بیان کرد: افزایش چند برابری مالیات برخی واحدهای صنفی نسبت به سال های گذشته باعث تعجب و نارضایتی صاحبان کسب و کار و مشاغل مختلف شده است.

وی با بیان اینکه مالیات ها اصناف را شوکه کرده است، ابراز کرد: شهروندان عموماً از نحوه محاسبه، نبود شفافیت، افزایش چند برابری مالیات و عدم توجه به شرایط رکود تورمی و میزان واقعی سود در تعیین مالیات ها به شدت گلایه مند هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم شفاف سازی پرداخت مالیات ها ،گفت :در این رابطه دستگاه های اجرایی ملزم به پاسخگویی به ابهامات مودیان می باشند.
اردشیر مطهری خاطر نشان کرد قوانین باید به نفع عموم مردم تا جایی که نشکند، خم شود.

مطهری بیان کرد: طی روزهای آینده با تشکیل میز خدمت در اداره امور مالیاتی گرمسار ،موضوعات مرتبط با چگونگی مالیات ها و مشکلات ایجاد شده با حضور کارشناسان امور اقتصادی ‌ودارایی و آن دسته از افرادی که در این مورد نیاز به راهنمایی دارند انجام شود.

وی تاکید کرد: بر اساس نظرات کارشناسان اقتصادی، افزایش چند برابری مالیات براساس صرف گردش حساب، موجب رکود کسب و کارها و مشاغل خرد، روی آوردن به روش های غیرمعمول در برخی معاملات خواهد شد که نیاز است در این مورد تجدیدنظر و تسهیل‌گری انجام شود.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان بیان کرد: در خصوص نحوه دریافت مالیات‌ها با هیئت رئیسه مجلس ،وزارت امور دارایی و اقتصادی و... رایزنی های مختلف انجام شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha