۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای «دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین» پیش بینی شد
مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور:

۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای «دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین» پیش بینی شد

زنجان- صفری، مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور گفت: در سفر هیئت دولت به استان زنجان در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین پیش بینی شد. 

منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه روزانه راه آهن شمالغرب با ۴۵ رام قطار باری و مسافر فعال است، گفت: از این تعداد ۲۲ رام مسافری و ۲۳ رام باری است.

وی به پروژه ملی دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه از پروژه‌های مهم استان زنجان است و با توجه به نزدیکی استان به مرکز کشور خیلی از فرودگاه استقبال نمی‌شود و بهترین وسیله نقلیه راه آهن است و با اتمام این پروژه مزایایی خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور، گفت: در سفر هیئت دولت به استان زنجان در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین پیش بینی شد.

صفری تاکید کرد: مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ۱۵۰ میلیارد تومان از مالیات مازاد استان و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از فروش اموال مازاد راه آهن اختصاص پیدا کند.

وی ابراز داشت: نقدینگی به این پروژه تزریق نشده و این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده و پروژه تا حدودی متوقف شده است و اتمام این پروژه باعث صرفه جویی در سوخت شده و در کاهش جابه جایی مسافر از لحاظ زمان هم موثر است.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha