۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
بازارپسندی ارقام محلی مرکبات از تامسون بیشتر است
در گفتگو با بازار؛

بازارپسندی ارقام محلی مرکبات از تامسون بیشتر است

نور- یزدانی، باغدار برتر نور با بیان اینکه توقف صادرات مرکبات بر نرخ تامسون تاثیرمنفی گذاشت، گفت: بازارپسندی ارقام محلی بیشتر از تامسون شده است.

علی یزدانی که به تولید مرکبات و کیوی می پردازد، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر بازار ارقام محلی پرتقال نسبت به تامسون بهتر است و مشتری زیادی دارد.

وی با بیان اینکه توقف صادرات مرکبات بر قیمت تامسون در سال قبل تاثیر منفی گذاشت، افزود: بخش زیادی از مرکبات در انبارها فاسد شد و از بین رفته است از این رو تمایل به کشت ارقام محلی افزایش یافته است.

وی یادآور شد: طی سال های قبل ایجاد باغ تامسون رو به گسترش رفت اما به دلیل بالا بودن هزینه ها و بروز مشکل در صادرات، اکنون تولید این محصول صرفه چندانی ندارند.

یزدانی با اظهار اینکه بازار کیوی نیز سال قبل به دلیل توقف صادرات خوب نبود و تولیدکنندگان متضرر شدند، افزود: این مسئله انگیزه باغداران و کشاورزان را کاهش داده است.

این باغدار مازندران بیشتر ارقام کیوی کشت شده در منطقه را از نوع هایوراد ذکر کرد و گفت: هرس درختان کیوی و استفاده از کودهای شیمیایی و حیوانی در افزایش تولید تاثیربسزایی دارد.

وی با بیان اینکه از سموم تقویتی و سم مبارزه با شپشک توت استفاده می کنیم، گفت: سمپاشی درختان کیوی در اسفند و تیرماه صورت می گیرد.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha