۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
احتمال افزایش مجدد قیمت آهن

احتمال افزایش مجدد قیمت آهن

پس از تلاطم حدودا ۱۵ روزه در بازار آهن، پنجشنبه گذشته شاهد آرامش و ثبات نرخ روزانه آهن آلات در غالب مبادی فروش بودیم.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، پس از تلاطم حدودا ۱۵ روزه در بازار آهن، پنجشنبه گذشته شاهد آرامش و ثبات نرخ روزانه آهن آلات در غالب مبادی فروش بودیم و نوسان قیمت چندانی اتفاق نیفتاد.

پایان هفته گذشته کمی از حرارت افزایشی بازار ارز نیز کاسته شد و نرخ دلار به کانال ۳۱ هزار تومانی بازگشت اما مجددا با کمی نوسان کانال ۳۲ هزار تومانی را لمس کرد؛ درنهایت نیز در بازار آزاد به قیمت ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

گفتنی است امیر عبداللهیان وزیرامور خارجه ایران در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رفع تحریم‌ها و کوتاه نیامدن از حقوق خود سخن گفت که احتمال می‌رود همین امر موجب نوسان افزایشی دلار در روز پنجشنبه بود.

تحلیل روزانه بازار آهن آلات
پس رشد مثبتی که در بازار اهن اتفاق افتاد پایان هفته گذشته نرخ محصولات فولادی در همان قیمت‌های بالا تثبیت شد و کاهش نرخ دلار نیز به کاهش نرخ اهن الات منجر نشد، تنها تعداد انگشت‌شماری از کارخانه‌ها قیمت‌ها را کاهش دادند.

گفتنی است بازار قیمت روز میلگرد آجدار تقریبا در همه مبادی فروش با ثبات همراه بود و کاهش محدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی در شماری از کاخانه‌ها مشاهده شد البته یک شرکت نیز ۳۵۰ تومان قیمت محصولات خود را کاهش داد.

پس از نوسان افزایشی در روزهای اخیر قیمت روز میلگرد ۱۴ آجدار در بازه یک ماه اخیر حدود ۲/۹ درصد افزایش یافته است که این میزان معادل ۵۵۳ تومان است. بر همین اساس نرخ این محصول در بازه قیمتی ۱۸ هزار و ۴۷۷ تومان الی ۱۹ هزار و ۳۰ تومان نوسان داشته است.

همچنین قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی روز پنجشنبه هم در همه شرکت‌ها ثبات داشت. گفتنی است قیمت نبشی نیز دریک ماه اخیر با افزایشی ۲/۳ درصدی همراه بوده که معادل ۴۵۷ تومان است. به طور کای می‌توان گفت قیمت نبشی چندان افزایشی نبوده و ۱۹ هزار و ۴۰۷ تومان به ۱۹ هزار و ۸۶۶ تومان رسیده است.

گفتنی است کلیه محصولات فولادی تقریبا تغییری نداشتند و تیرآهن نیز از این امر مستثنا نبود. اما در یک ماه گذشته نرخ تیراهن ۱۴ با افزایش ۶۱۷ تومانی در بازه ۱۸ هزار و ۵۳۳ تومان الی ۱۹ هزار و ۱۵۰ تومان در نوسان بود.

قیمت روز لوله‌های داربستی، گازی و صنعتی و قیمت روز انواع پروفیل نیز ثابت اعلام شد. اا پروفیل با ضخامت ۲ برخلاف سایر محصولات در یک ماه گذشته روندی کاهشی داشته است به طوری که با با افت قیمت ۳/۴ درصدی که معادل ۹۰۰ تومان است در بازه ۲۶ هزار و ۲۷۱ تومان الی ۲۵ هزار و ۳۷۱ تومان در نوسان بود.

به گزارش آهن پرایس، طی جلسه‌ای که روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار برگزار شد نرخ محصولات پایین دست در برابر محصولات بالا دست تعیین شد تا این درصدها اساس معاملات بورس کالا در روزهای آتی قرار بگیرد.

بر همین اساس قیمت میلگرد به نسبت نرخ کشف شده بیلت در بورس کالا ۱۱ درصد و نرخ تیراهن نیز ۱۴ درصد تعیین شده است. گفتنی است افزایش نرخ میلگرد به نسبت نرخ کشف شده بیلت در مقایسه با سال‌های اخیر حدود ۵ درصد بوده است.

نرخ ورق گرم نیز درحال حاضر براساس نرخ متوسط منطقه CIS و فوب چین تعیین می‌شود که این محصول نیز در در سال‌های اخیر حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است معاملاتی که امروز در بورس کالا انجام می‌شود ملاک عمل برای عرضه روز چهارشنبه خواهد بود بر همین اساس به نظر می‌رسد از اول ماه دوباره افزایش قیمت‌ها را پیش رو داشته باشیم.

گفتنی است امروز حدود یک میلیون و ۹۶ هزار و ۵۰۱ تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه خواهد شد که شامل محصولاتی اعم از ناودانی، شمش بلوم، تیرآهن بال پهن، میلگرد کلاف، سنگ آهن دانه‌بندی شده و ... است.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha