۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
رایزنی برای صادرات مرغ خراسان جنوبی به ازبکستان|تب کنگو در استان مشاهده نشد
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

رایزنی برای صادرات مرغ خراسان جنوبی به ازبکستان|تب کنگو در استان مشاهده نشد

بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای صادرات مرغ خراسان جنوبی به ازبکستان رایزنی‌هایی صورت گرفته است، گفت: صادرات تخم مرغ و جوجه یک روزه از استان انجام می شود.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در حال حاضر صادرات تخم مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار از خراسان‌جنوبی انجام می‌شود و منع قانونی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در مورد صادرات مرغ به کشور افغانستان نیز در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و تنها باید روال قانونی کار صورت گرفته و خواست کشور طرف مقابل نیز بر انجام این صادرات باشد.

اصغرزاده ادامه‌داد: برای صادرات مرغ به کشور ازبکستان و به طور کلی کشورهای آسیای میانه نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است و هر چند هنوز اقدام عملی خاصی انجام نشده است ولی کارها پیگیری و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی بیان‌کرد: در مورد صادرات مرغ زنده به افغانستان نیز ما منعی نداریم ولی صادرات مرغ زنده الزاماتی بهداشتی سخت‌تری دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: ۷۰ درصد تخم مرغ تولیدی در خراسان‌جنوبی مازاد بر نیاز استان است و از این جهت صادرات آن به دیگر کشورها هیچگونه مشکلی برای نیاز هم استانی‌های عزیز ایجاد نمی‌کند.

اصغرزاده یادآور شد: خوشبختانه علی رغم مشاهده تب کریمه کنگو در استان همسایه و همجوار ما تاکنون در خراسان جنوبی این بیماری مشاهده نشده است و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند چرا که در صورت مشاهده با شرایط سختی رو به رو می شویم.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha