۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
چگونه شانس استخدام خود را بیشتر کنیم!؟

چگونه شانس استخدام خود را بیشتر کنیم!؟

با توجه به شرایطی که اپیدمی کرونا و شرایط اقتصادی کشور ایجاد کرده است؛ بسیاری از جوانان علاقه دارند، هرچه زودتر به بازار کار وارد شوند و کسب درآمد کنند.

به گزارش بازار، با توجه به شرایطی که اپیدمی کرونا و شرایط اقتصادی کشور ایجاد کرده است؛ بسیاری از جوانان علاقه دارند، هرچه زودتر به بازار کار وارد شوند و کسب درآمد کنند. ممکن است این افراد تجربه‌ شاغل بودن را نداشته باشند و به همین دلیل پیدا کردن شغل مناسب برای آن‌ها دشوار باشد. چنانچه شما نیز به دنبال کسب درآمد و استخدام شدن هستید و دوست دارید در مصاحبه‌های شغلی خود، عملکرد بهتری داشته باشید و یا به راحتی، یک شغل مناسب پیدا کنید و شانس استخدام بالایی داشته باشید؛ این مطلب از بانی‌کار (Banikar.com) را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید تا به پاسخ «چگونه شانس استخدام خود را بیشتر کنیم» برسید!

با این راهکارها، شانس استخدام خود را افزایش دهید!

تفاوتی نمی‌کند که بخواهید در چه حرفه‌ای، مشغول به کار شوید؛ ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند راحت‌تر در محیط‌های حرفه‌ای پذیرفته شوید و فعالیت خود را ادامه دهید. همچنین باید هنگام شرکت در مصاحبه‌های شغلی، بتوانید بهترین عملکرد خود را داشته باشید. در ادامه نه‌تنها به شما توضیح می‌دهیم چگونه فرصت‌های شغلی مناسب و انواع مختلف آگهی استخدام را به‌سرعت پیدا کنید؛ بلکه به شما کمک می‌کنیم تا شانس استخدام خود افزایش دهید.

مهارت‌های دیگر خود را بهبود دهید!

بهتر است پیش از اقدام برای پیدا کردن یک شغل، مهارت‌های دیگری نیز به رزومه خود اضافه کنید تا بتوانید هنگام کاریابی، از سایر افراد، یک پله جلوتر باشید. افزایش مهارت‌هایی فراتر از آن حیطه‌ای که در آن تخصص دارید؛ سبب می‌شود کارفرماهای بسیاری ترغیب به استخدام شما شوند.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌توانید در هنگام مصاحبه شغلی به آن اشاره کنید، مهارت کارتیمی است که شانس استخدام شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید در هنگام مصاحبه شغلی، تجربه‌های خود از کار تیمی را بیان کنید تا این مهارت شما را ثابت کند.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که برای افزایش شانس استخدام دولتی و خصوصی به آن نیاز دارید؛ آشنایی با کامپیوتر و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف است.

ویژگی‌های شخصیتی که به شما کمک می‌کنند!

چگونه شانس استخدام خود را بیشتر کنیم!؟

ممکن است شما نیز متوجه این موضوع شده باشید که برخی افراد، در برقراری ارتباط بهتر عمل می‌کنند و به همین دلیل اغلب شانس بیشتری برای دریافت موقعیت‌های شغلی دارند؛ به‌خصوص در حرفه‌هایی همچون بازاریابی و فروش که نیازمند مهارت ارتباط عمومی بالا است.

با این‌حال، چنانچه نیازی به استخدام در شغل‌هایی که نیازمند ارتباط عمومی هستند نیز ندارید؛ لازم است برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و هوش هیجانی خود تلاش کنید. برخورد صحیح با افراد و ارتباط عمومی خوب، به شما کمک می‌کند تا شانس استخدام بالایی داشته باشید و در مصاحبه‌های کاری یا محیط‌های حرفه‌ای، به‌خصوص کارهای تیمی، تجربه بهتری داشته باشید.

علاوه‌بر هوش هیجانی و مهارت روابط عمومی، باید ویژگی‌های لازم برای حضور در محیط حرفه‌ای را در خود پرورش دهید. برای آن‌که پس از استخدام بتوانید شغل خود را حفظ کنید، باید مسئولیت‌پذیر، منظم، قابل اعتماد، پایبند به اخلاقیات، وظیفه‌شناس و... باشید.

در زمینه تخصصی خود به‌روز باشید!

با وجود آن‌که افراد زیادی هر سال از دانشگاه‌های مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند به‌سرعت استخدام شوند و مدت طولانی در محیط‌های شغلی دوام بیاورند و در کنار آن، شانس ارتقای موقعیت شغلی داشته باشند.

افرادی که شانس استخدام بالایی دارند، علاوه‌بر کسب دانش کافی در زمینه تخصصی خود از طریق تحصیلات، همواره خود را به‌روز نگه می‌دارند تا بتوانند در مصاحبه‌های شغلی یا پس از استخدام، عملکرد مناسبی داشته باشند. اغلب کارفرماها به دنبال افرادی با انگیزه و اطلاعات بالا و به‌روز هستند تا مطمئن شوند کسب‌وکار آن‌ها با ایده‌های خلاقانه و همچنین با علم به‌روز آن‌ها، پیشرفت خواهد کرد. بنابراین علاوه‌بر مدرک تحصیلی، همواره خود را به‌روز (Up-to-date) نگه دارید.

رزومه خود را اصلاح و به‌روز کنید!

مسئله‌ای که شاید برای بسیاری از افراد پیش از ارسال رزومه اتفاق می‌افتد؛ این است که از رزومه‌ای استفاده می‌کنند که چندسال پیش ساخته‌اند. همواره به‌خاطر داشته باشید که باید با پیشرفت زمان، علاوه‌بر یادگیری مهارت‌های جدید، رزومه خود را متناسب با آن‌ها اصلاح و به‌روز کنید.

چنانچه در بیش از یک حرفه تخصص دارید که ممکن است این حوزه‌ها ارتباط کمی با یکدیگر داشته باشند، بهتر است یک رزومه مجزا برای هر یک از این تخصص‌ها ایجاد کنید تا مطمئن شوید هنگامی‌که آن را برای کارفرما می‌فرستید، شرایطی را که مدنظر دارد در آن گنجانده‌اید و به آن‌ها اشاره کرده‌اید.

چگونه در مصاحبه شغلی، شانس استخدام خود را بیشتر کنیم!؟

چگونه شانس استخدام خود را بیشتر کنیم!؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، هوش هیجانی و مهارت ارتباط اجتماعی شما در هنگام مصاحبه شغلی، کاملا مشهود است و به شما کمک می‌کند تا شانس استخدام خود را بیشتر کنید. کارفرماها به دنبال افرادی هستند که علاوه‌بر مهارت‌های تخصصی و غیرتخصصی (Soft skills)، قابلیت کار تیمی و برقراری ارتباط موثر و حرفه‌ای با سایر اعضای تیم و شرکت را داشته باشند. این افراد، سبب می‌شوند که کارفرماها راحت‌تر با آن‌ها صحبت کنند و در نتیجه هنگام کار کردن نیز دغدغه‌ای برای تفهیم مسائل و برقراری ارتباط نداشته باشند.

چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنم!؟

یکی از مراحل مهمی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید شانس استخدام خود را افزایش دهید، این است که شغلی را انتخاب کنید که به مهارت‌ها و ویژگی‌های مدنظر شما نزدیک‌تر باشد. برای پیدا کردن این شغل، بهتر است به دنبال آگهی استخدام باشید و از منابعی استفاده کنید که نه‌تنها کارفرماهای زیادی به آن دسترسی داشته باشند، بلکه دسترسی کارجو برای پیدا کردن آگهی استخدام مورد نظر نیز آسان باشد.

امروزه تعداد زیادی از آژانس‌های کاریابی به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، با این‌وجود تمامی آن‌ها قابل اطمینان نیستند. به همین دلیل است که وجود یک بستر آنلاین قابل اعتماد، همچون بانی‌کار، به شما کمک می‌کند تا نه‌تنها ساده‌تر شغل موردنظر خود را پیدا کنید، بلکه نسبت به صحت آگهی استخدام تهران یا هر شهرستان دیگری که در این سامانه وجود دارد، مطمئن باشید.

وب‌سایت بانی کار، به کارفرماها و کارجویان، این امکان را می‌دهد تا در بستری آنلاین و قابل‌دسترس، موقعیت‌های شغلی مختلف را ثبت و جستجو کنند و به‌آسانی با یکدیگر در ارتباط باشند و بدین طریق نه‌تنها پیدا کردن نیروی جویای کار آسان‌تر می‌گردد، بلکه افرادی که به دنبال شغل‌های مختلف هستند نیز به آسانی، شغل مورد نظر خود را پیدا می‌کنند و می‌توانند به بیش از یک موقعیت شغلی در آن حرفه دسترسی داشته باشند و رزومه خود را به‌آسانی ارسال کنند.

کلام آخر

این نکته را به‌خاطر داشته باشید که برای افزایش شانس استخدام خود، لازم است رزومه خود را به بیش از یک کارفرما و برای موقعیت‌های شغلی مختلف و البته متناسب، ارسال کنید تا شانس شما برای انتخاب شدن و آغاز به کار، افزایش یابد. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا نه‌تنها رزومه مناسبی تهیه کنید، بلکه با افزایش مهارت‌های لازم و حضور مناسب در مصاحبه شغلی، شانس خود را برای آغاز به کار افزایش دهید.

چنانچه تا این بخش از مطلب چگونه شانس استخدام خود را بیشتر کنیم؛ همراه ما بودید، زمان آن رسیده است تا تنها با یک کلیک بر روی https://banikar.com/ پیشنهادات شغلی مختلف و انواع آگهی استخدام که می‌تواند شانس استخدام شما را بیشتر کند را پیدا کنید.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha