۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
۳۷۹ روستای محروم آذربایجان‌غربی آبرسانی می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۷۹ روستای محروم آذربایجان‌غربی آبرسانی می‌شود

ارومیه - خوش سیرت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در راستای محرومیت‌زدایی به ۳۷۹ روستای استان که از نظر آب شرب با مشکل مواجه هستند، آبرسانی می شود.

لطیف خوش‌سیرت در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از این تعداد ۸۱ روستا متعلق به میاندوآب است، اظهار کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا، ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که طی ۳۰ ماه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اتمام آبرسانی به این تعداد روستا، جمعیت روستایی برخوردار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۹۶ درصد می‌رسد،افزود: همچنین با توجه ویژه وزارت نیرو و مساعدت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یک هزار و ۱۰۰ روستای مشکل‌دار دیگر در سطح استان شناسایی شده که پیشنهاد دادیم این روستاها به جهاد آب‌رسانی ملی اضافه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۵۰ روستا متعلق به میاندوآب است، گفت: با اجرای این طرح در استان هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار مشکلی از نظر آب آشامیدنی نخواهد داشت.

خوش‌سیرت اضافه کرد: همچنین همه روستاهای مشکل‌دار بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های تازه تاسیس باروق و چهاربرج به پروژه جهاد آبرسانی الحاق شدند که ۳۶ روستا از باروق و هفت روستا از چهاربرج اضافه شده تا مشکل کیفی و کمبود آب این روستاها حل و برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از اتمام عملیات آبرسانی به ۲۲۰ روستای استان درسال جاری و در قالب قرارداد با با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ها ۹۶۶ میلیارد تومان است و تا پایان سال جاری آب شرب ۲۲۰ روستا اتمام و وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

خوش سیرت پیشرفت فیزیکی پروژه ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برابر برنامه زمانبندی شده، پیشرفت فیزیکی پروژه ها مناسب بوده و با توجه به گذشت سه ماه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها در برخی پروژه ها نیز از برنامه زمانبندی شده جلوتر هستیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha