۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
۱۴۲ میلیارد تومان پروژه حوزه کشاورزی و دامداری در استان سمنان افتتاح شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۱۴۲ میلیارد تومان پروژه حوزه کشاورزی و دامداری در استان سمنان افتتاح شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی شاهد افتتاح ۱۴۲ میلیارد تومان پروژه بودیم که توانست اشتغال و ظرفیت خوبی را به تولید استان بیافزاید.

محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه همزمان با هفته جهاد کشاورزی شاهد افتتاح ۱۴۲ میلیارد تومان پروژه در سراسر استان سمنان بودیم که توانست اشتغال و ظرفیت خوبی را به تولید بیفزاید، تاکید کرد: پراکندگی و توزان خوبی در سراسر استان پیرامون این طرح ها وجود داشت.

وی با بیان اینکه در هفته جاری ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی افتتاح و به بهره برداری رسیدند، گفت: بخشی از این پروژه ها مرتبط با آبیاری، احیا و اصلاح قنوات و ... بود که توان آبرسانی به اراضی کشاورزی را بالا می برد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اجرای آبیاری نوین و گلخانه از دیگر طرح های این حوزه است که در سراسر استان افتتاح شد، تاکید کرد: این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات بانکی راه اندازی شده و در اشتغال استان نقش مهمی ایفا می کنند.

در هفته جاری ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی افتتاح شد

هاشمی با بیان اینکه دولت رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی را هدفگذاری کرده و یکی از ارکان رسیدن به این رشد، کشاورزی و دامداری است، ابراز کرد: تلاش داریم تا موانع تولید حوزه کشاورزی و دامداری را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار بهره بردار بخش جهاد کشاورزی در استان سمنان وجود دارد، افزود: باید از ظرفیت دانش بنیان ها و دو هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بخش جهاد کشاورزی استان سمنان برای ارتقای تولیدات بهره بگیریم.

استاندار سمنان با بیان اینکه هم اکنون از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ۳۴ هزار هکتار تحت آبیاری نوین هستند، گفت: دانش بنیان‌ها در ترویج آبیاری نوین و راهکارهای کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری نقش حیاتی دارند.

هاشمی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ درصد اراضی استان سمنان تحت آبیاری نوین هستند که به واسطه خشکسالی های پیاپی این امر باید ارتقا پیدا کند، گفت: تلاش خواهیم کرد تا به رقم ۷۰ درصد پوشش آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان سمنان برسیم که اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان در این زمینه به کارگیری و بسیار راهگشا خواهند بود.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha