۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۵
کوتاهی‌های گذشته درباره زاینده‌رود جبران شود| تدوین طرح جامع آب
رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه:

کوتاهی‌های گذشته درباره زاینده‌رود جبران شود| تدوین طرح جامع آب

اصفهان - رئیس جمهور با تاکید بر لزوم جبران کوتاهی‌های گذشته درخصوص زاینده‌رود گفت: شیوع برخی بیماری‌ها در استان اصفهان که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد را جدی خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: تلاش ما این بود که در این سفر در دو روز گذشته دیدارهایی را با مردم داشته باشیم، برخی از تیم هیئت دولت دیروز آمده و بررسی‌های لازم را انجام دادند تا امروز به تصمیم گیری نهایی برسیم.

لزوم جبران کوتاهی‌های گذشته درخصوص زاینده‌رود
وی افزود: نگرانی مردم و نخبگان استان نسبت به آب و زاینده رود بحق بوده و این مسائل باید به سرعت حل شود؛ در این خصوص وزیر نیرو راهکار جامعی ارائه کرده تا با در نظر گرفتن همه ابعاد اقدام اجرایی در دستورکار دولت باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم جبران کوتاهی‌های گذشته درخصوص زاینده‌رود، افزود: تالاب گاوخونی و محیط زیست از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت بوده و شیوع برخی بیماری‌ها در استان اصفهان که با جان و سلامت مردم سروکار دارد را جدی خواهیم گرفت.

فرونشست زمین در اصفهان به شکل جداگانه مورد توجه باشد
وی به مسئله فرونشست زمین در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از عوارض ناشی از خشکی زاینده رود است؛ البته تاکید دارم که این موضوع به‌طور مستقل مورد توجه باشد و از کارشناسان و دانشگاهیان برای ارزیابی علل آن استفاده شود.

رئیسی افزود: نباید به‌خاطر فرونشست زمین نگران برای خانواده‌ها و صنایع وجود داشته باشند و اگر نسبت به این امر بی‌توحهی شود خسارت بزرگی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زاینده رود یک بحث و فرونشست زمین بحث دیگری است، گفت: همه ما در این زمینه مسئولیت داریم و لازم است استانداری اصفهان در جلسه‌های کارشناسی و با دریافت نظرات دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به مردم و دولت گزارش دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فرونشست زمین در اصفهان تهدید بزرگی است، ادامه داد: نباید تنها به رسانه‌ها بسنده کرد بلکه باید با تشکیل کارگروه ویژه علل بروز حادثه فرونشست را مشخص کنیم.

یک سوم از اعتبارات استان به طرح‌های آبرسانی تخصیص یافته است
وی با بیان اینکه یک سوم از اعتبارات استان به طرح‌های آبرسانی تخصیص یافته است، افزود: برای کشاورزی، بهداشت و درمان، صنایع دستی و میراث فرهنگی اصفهان نیز اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.

رئیسی گفت: اصفهان قطب علم و فناوری است و باید به این مهم بیش از گذشته توجه شده و از آن حمایت و پشتیبانی شود تا در نتیجه ان موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

زمینه اشتغال برای جوانان اصفهانی در حوزه دانش بنیان
وی خاطرنشان کرد: زمینه اشتغال برای جوانان اصفهانی در حوزه دانش بنیان وجود دارد که مزایای آن را می‌توان به کل کشور تعمیم داد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور باید در پرتو عدالت باشد، گفت: باید عدالت بر اساس طرح آمایش سرزمینی بوده و اجرای سند نیز مستند شود؛ بودجه ۱۴۰۱ نیز بر همین اساس پیاده شده است.

وی با تاکید بر لزوم توازن بیشتر در توزیع امکانات میان استان‌ها، افزود: در استان اصفهان بخشی از نقاط برخوردار نیستند که باید با عدالت محوری شرایط ان‌ها را ارتقا داد.

روستاهای اطراف زاینده رود وتالاب گاوخونی شرایط خوبی را ندارند
وی با بیان اینکه آب ومحیط زیست چالش و مساله جدی اصفهان است، افزود: این مسائل برای ما نیز دارای اولویت است،در اولین اقدامم در این سفر در منطقه شرق اصفهان حضور یافتم، روستاهای اطراف زاینده رود وتالاب گاوخونی شرایط خوبی را ندارند، مردم نگران آب شرب و کشاورزی هستند و باید دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه توزیع عادلانه آب، تحقق حقوق و اجرای قانون در حوضه آبریز زاینده زود در طرح جامع آب مورد توجه خواهد بود، گفت: این طرح در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت، برای تأمین آب شرب و کشاورزی برنامه داریم.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha