۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
قطار سریع‌السیر نباید برای اصفهان یک آرزو باشد| عزم جدی دولت درباره فرونشست
رئیس جمهور در شورای اداری اصفهان:

قطار سریع‌السیر نباید برای اصفهان یک آرزو باشد| عزم جدی دولت درباره فرونشست

اصفهان - رئیس جمهور گفت: قطار سریع‌السیر نباید به عنوان یک آرزو برای مردم اصفهان مطرح باشد و حتما این موضوع به صورت ویژه در شورای عالی اقتصاد مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اظهار داشت: نظام مدیریتی ما با دیگر نظام‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد و اصلی ترین تفاوت آن پاسخگویی به خداوند متعال است.

وی افزود: پاسخگویی به مردم، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری دیگر مراجع پاسخگویی است، انسان باید بداند که در خلوت باید پاسخگوی خدا باشد و این امر انسان را از هر گونه لغزشی دور می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در نظام‌های کنترلی کارآمدترین نظام خودکنترلی است، گفت: همه باید خود را موظف بدانند که درست رفتار کنند.

وی ادامه داد: کار امروز را به فردا انداختن یکی از مصیبت‌های کشور است؛ اینکه پروژه‌ها به دولت بعدی سپرده شده و مردم شاهد به سامان نرسیدن آن هستند لذا در این دولت کاری تحولی انجام خواهد شد.

مردم باید عدالت و مدیریت را در تقسیم و تامین آب شاهد باشند
رئیسی گفت: هر پروژه‌ای کارشناس صادق، پول و برنامه می‌خواهد اما مهم‌تر از همه مدیریت است؛ به گفته رهبر انقلاب هیچ مشکلی نداریم که راه‌حل آن در این کشور نباشد بدین سبب معتقدیم که آب وجود دارد اما باید مردم عدالت و مدیریت را نیز شاهد باشند.

وی تاکید کرد: اینکه گفته شود مشکلات لاینحل است، خیر باور ما اینگونه نیست. من از محبت و بزرگواری مردم اصفهان در دیدارهای امروز شرمنده شدم و این رفتارها برای من و دولت مسئولیت‌اور است. استانی که ۲۳ هزار شهید داده است، این تعداد یک عدد ساده نیست بنابراین باید برای این مردمی که مشکل دارند با همفکری مشکلات رفع کرد.

رئیس جمهور گفت: برای زاینده‌رود باید طرح جامعی که همه جهات و حقوق در آن مشخص بوده و نیازها و اولویت‌ها را دربرگیرد تدوین کرد چون نگرانی مردم و نخبگان بحق است. دانشگاهیان باید از جهات فنی و حقوقی مشکلات آب را بررسی کند.

وزیر نیرو یکی از دغدغه‌های خود را زاینده‌رود قرار داده است
رئیسی اظهار کرد: وزیر نیرو یکی از دغدغه‌های خود را زاینده‌رود قرار داده و مباحث و مسیرهای موجود را با یکدیگر بررسی کرده‌ایم. همه موارد احتمالی ارزیابی شده است و در نتیجه آن اکنون به وضعیت امیدوار شده‌ام. این امیدواری از دل یک خواسته آرمانی دست نیافتنی نیست بلکه مسئله زاینده‌رود با همت مردم و خدمتگذاری دولت حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاخیر در رفع مشکل زاینده‌رود، خود مشکل‌ساز خواهد شد، گفت: سلامت و جان مردم اولویت جدی دولت است. اینکه بیماری‌های مختلف بخاطر آلاینده‌ها توسعه پیدا کرده باید حل شود و در این زمینه از ظرفیت علم و فناوری استفاده شود.

رئیس جمهور افزود: علم و فناوری یکی از بخش‌های مهم در استان اصفهان بوده و کارهای بزرگی شده است. جلوه‌هایی از شعار سال در استان اصفهان دیده می‌شود

وی اضافه کرد: می‌توان هواپیمای با حداقل ۷۲ سرنشین را با دست توانمند این دانشمندان در اصفهان ساخت. این موضوعات پشتوانه کشور است و باید کمک کنیم تا افتخارات بزرگ در این حوزه ادامه یابد.

قطار سریع‌السیر نباید به عنوان یک آرزو برای مردم اصفهان مطرح باشد
رئیسی تاکید کرد: قطار سریع‌السیر نباید به عنوان یک آرزو برای مردم اصفهان مطرح باشد و حتما این موضوع به صورت ویژه در شورای عالی اقتصاد مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اخد مالیات به هر قیمتی باشد اما باید فرار مالیاتی به حداقل برسد، تصریح کرد: شایسته نیست که از کارمند و کاسب مالیات بگیریم اما یک فردی با فرار مالیاتی به اقتصاد کشور لطمه بزند. در اجرای قانون باید به اصناف اعتماد کرد و این اعتماد بین مردم و دولت باید دو سویه باشد زیرا اصناف همواره پشتیبان انقلاب بوده‌اند.

رئیس جمهور تاکید کرد: فرونشست باید به عنوان یکی از موضوعات مستقل و جدای زاینده‌رود مطرح و برای ان فکری عاجل شود.خانواده‌ها و صنایع باید احساس امنیت کنند و دستگاههایی که مسئولیت مستقیم قانونی دارند اقدام کنند. دانشگاهها نیز مبانی در این خصوص را ارائه کنند.

دولت در خصوص فرونشست وظیفه جدی دارد
رئیسی گفت: دولت در خصوص فرونشست وظیفه جدی داشته و قرار نیست صرفا اطلاعیه بدهیم و دورهم جمع شویم. با هر حادثه‌ای باید بررسی شود که آیا جوانب آن درست پیش‌بینی شد، مسئولان پیشگیری لازم را کردند؟، بعد از ان باید درمان مناسب را مدنطر قرار داد. چندبار باید از یک سوراخ گزیده شویم؟.

وی با بیان اینکه دولت در قبال مرددم ماموریت و مسئولیت دارد و نباید یک ساعت بدون پیش رفتن کار آن‌ها طی شود، افزود: احترام افراد لازم است اما انقلاب، کشور و سرمایه اجتماعی از آن بالاتر است. انکس که مردم را بی‌اعتماد می‌کند باید کنار گذاشته شود زیرا نمی‌توانیم کار کشور را معطل کنیم. در کشوری که تا این اندازه ظرفیت دارد باید کار پیش برود.

باید ارتباط هارمونیک در حرکت کار برای گره‌گشایی از کار مردم انجام شود
رئیس جمهور تاکید کرد: باید کار را جوری پیش ببریم که مانع جدی برای کارها وجود نداشته باشد چون ظرفیت بالایی در کشور وجود دارد که می‌توانیم از ان بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: کسی که رها شدن امر به معروف و نهی از منکر را ببیند و بی‌تفاوت باشد فردی مرده است؛ تعویق کار مردم یکی از این ترک امر به معروف‌هاست برای همین باید با انجام کارها امیدآفرینی کنیم. جوانان ما نمی‌خواهند خارج از کشور بروند چون اینجا دلبستگی دارند. مهاجرت معکوس یک معروف است که مصمم به اجرای آن در این دولت هستیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha