۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
صنایع دستی اصفهان شناسنامه‌دار شود
وزیر میراث فرهنگی:

صنایع دستی اصفهان شناسنامه‌دار شود

اصفهان - ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی گفت: صنایع دستی این استان زبانزد ‌خاص و عام و یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری است اما هنوز شناسنامه دار نشده است که نقص جدی است.

به گزارش خبرنگار بازار، عزت الله ضرغامی در حاشیه سفر به اصفهان عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از قطب های اصلی گردشگری در سطح کشور است، اظهار داشت: صنایع دستی این استان زبانزد ‌خاص و عام و یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مرتبط با صنایع دستی هم پویا است، ابراز داشت: باید از فرصت های به دست آمده در صنعت گردشگری به نحو مطلوب استفاده کرد چراکه این صنعت هم اشتغال زا هست و هم باعث رونق و توسعه اقتصادی می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بازدید خود از شهرک سلامت اصفهان خاطرنشان کرد: این حوزه از صنعت گردشگری باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد تا یک فرایند کامل گردشگری در حوزه های مختلف تفریحی، فرهنگی و سلامت و غیره در استان اصفهان شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه لازم است تا زمینه را برای ورود سرمایه گذاران در صنعت گردشگری فراهم کنیم، تاکید کرد: برخی از این سرمایه گذاران احتیاج به تسهیلات ندارند ولی انگیزه و علاقمند برای سرمایه گذاری در این صنعت هستند که لازم است موانع پیش روی آنها برداشته شود.

ضرغامی ضمن اشاره به اینکه صنایع دستی اصفهان شناسنامه دار نشده است، تصریح کرد: برای رفع این مشکلات باید با جدیت وارد کار شویم و کارهای روی زمین مانده را انجام دهیم.

تملک بلای جان میراث فرهنگی شده است
وی با اشاره به اینکه تملک بلای جان میراث فرهنگی شده است، تاکید کرد: قوانین ما مشکلی ندارد ولی در برخی از مواقع اتفاقاتی رخ می دهد که سبب ناراحتی هموطنان می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در این سفرها مشکلات از نزدیک حس می شود و تصمیم گرفته می شود، ابراز داشت: برای مثال در کوه صفه اصفهان قرار است تله کابین ساخته شود که پروژه آن متوقف شده بود و من امروز همانجا تصمیم گرفتم و ابلاغ کردم.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha