۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات «دامدار کارت»
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات «دامدار کارت»

اصفهان - ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات برای اعطای تسهیلات در قالب دامدار کارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدجواد ساداتی نژاد عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به فلاورجان در نشست اداری این شهرستان با اشاره به اینکه در سفر استانی هیئت دولت به استان اصفهان اعتبارات خوبی برای بخش کشاورزی این استان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه ها و اهدافی که ما دنبال می کنیم اصلاح الگوی کشت توسط کشاورزان و رو آوردن به سوی گیاهان کم آب بر است.

وی با بیان اینکه دولت طبق قانون موظف است تا آخر شهریور این دستورالعمل را ابلاغ کند، ابراز داشت: در مورد کشت قراردادی هم امسال با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در جهت تامین امنیت غذایی مردم تمام اراضی زیر کشت گندم در قالب این طرح تعریف می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت وظیفه حمایت از فعالین بخش کشاورزی و دامپروری را دارد، خاطرنشان کرد: یکی از راه های حمایت اعطای تسهیلات به منظور تامین سرمایه در گردش برای دامداران است که این کار در قالب دامدار کارت انجام می شود.

قوانین رایج بانکی برای اعطای تسهیلات در مورد دامدار کارت صادق نیست
وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، افزود: البته قوانین رایج بانکی برای اعطای تسهیلات در مورد دامدار کارت صادق نیست و در صورتی که متقاضی یک شرایط خاصی را داشته باشد این تسهیلات توسط بانک کشاورزی باید به آنها پرداخت شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه تا هفته آینده به تمام متقاضیان دامدار کارت تسهیلات پرداخت می شود، افزود: یکی دیگر از راه های حمایت از کشاورزان و دامداران خرید تضمینی تولیدات آنها است که این موضوع برای مرغ و تخم مرغ در حال انجام است.

سند دار کردن اراضی کشاورزی سرعت گرفته است
وی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان برای دریافت تسهیلات مشکلاتی دارند، خاطرنشان کرد: زمین های کشاورزی فاقد سند هستند و از این رو کشاورز نمی تواند وام بگیرد و با اقدامات و تمهیدات انجام شده سند دار کردن اراضی کشاورزی سرعت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سند دار کردن اراضی کشاورزی همچنین باعث می شود که تغییر کاربری این زمین ها متوقف شود، اظهار داشت: این موضوع باعث می شود که کشاورز هم دلگرم و باعث پایدار شدن تولید محصولات کشاورزی می شود.

وی در بخش پایانی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین صنایع مکمل در بخش کشاورزی صنایع تبدیلی است، تاکید کرد: به این منظور دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از ق
فعالین این بخش در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha