۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
حذف ارز ترجیحی یک ضرورت بود| عدم بازگشت ۱۸ میلیارد دلار ارز واردات کالا
وزیر میراث فرهنگی:

حذف ارز ترجیحی یک ضرورت بود| عدم بازگشت ۱۸ میلیارد دلار ارز واردات کالا

اصفهان - ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی گفت: حذف ارز ترجیحی یک ضرورت برای کشور بود.

به گزارش خبرنگار بازار، عزت الله ضرغامی در حاشیه سفر خود به شهرستان اصفهان عصر پنج شنبه در دیدار با جمعی از علما و روحانیون این شهرستان با اشاره به بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به اصفهان اظهار داشت: این سفرها به منظور دیدار میدانی از مشکلات و معضلات مردم و هموطنان عزیز در شهرهای مختلف انجام می شود.

وی با بیان اینکه دولت به صورت جهادی در حال کار و فعالیت است، ابراز داشت: متاسفانه بدهی های زیادی از گذشته برای این دولت به ارث مانده بوده که بخش قابل توجهی از درآمدهای دولت صرف پرداخت بدهی ها شده بود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و جراحی اقتصادی در کشور تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی یک ضرورت برای کشور بود چراکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی باعث فساد در کشور شده بود.

وی با بیان اینکه این ارز به منظور واردات کالاهای اساسی در اختیار برخی قرار گرفته بود، گفت: در این ارتباط در مواردی نه کالا و نه ارزی وارد نشد و عملا هیچ سرنوشتی از این ارز اختصاص یافته مشخص نشد.

۱۸ میلیارد دلار ارز واردات کالا به کشور بازنگشت
ضرغامی خاطرنشان کرد: به گفته یکی از مسئولان سابق سازمان برنامه و بودجه ۱۸ میلیارد دلار ارز که برای واردات کالا اختصاص داده شده بود هیچ وقت به کشور بازنگشت.

وی با بیان اینکه دولت با اتخاذ سیاست هایی سعی کرده است این ارز را نه به تاجر بلکه به مردم اختصاص دهد، گفت: البته این فرایند در کوتاه مدت ممکن است مشکلاتی را برای مردم داشته باشد ولی در دراز مدت مردم از آن منفعت می برند.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha