۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
گام بلند مجلس برای اصلاح قانون مالیات/ نقش مؤدیان پررنگ‌تر می‌شود
حسینی شاهرودی در گفتگو با بازار:

گام بلند مجلس برای اصلاح قانون مالیات/ نقش مؤدیان پررنگ‌تر می‌شود

شاهرود - نماینده شاهرود و میامی در مجلس درباره اصلاح ماده ۲۴۴ قانون مالیات که توسط کمیسیون اقتصادی سال‌ها موردبحث بود تا درنهایت در صحن مصوب شد، گفت: اصلاح قانون مالیات به سمت مؤیدی محوری، گام بلند مجلس است.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه اصلاح قانون مالیات به سمت مؤدی محوری گام بلند مجلس است، ابراز کرد: کمیسیون اقتصادی سال‌ها بر روی این موضوع کار کارشناسی می‌کرد و تعجب است که برخی نمایندگان می‌گویند بدون کار و مطالعه این مصوبه از کمیسیون بیرون آمده است.

وی افزود: این مصوبه از مواد مترقی قانون ماده ۶۰ است که درواقع همان ماده ۲۴۴ قدیم با تغییرات فاحش و اصلاح بهینه محسوب می‌شود.

نقش مؤدیان پررنگ‌تر می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه مالیات مؤدی محور و همچنین نظارت قوه قضائیه به‌جای سازمان مالیاتی دو موضوع مهم این قانون محسوب می‌شود که دارای اهمیت زیاد است، توضیح داد: بر طبق اصلاحات جدید، نقش مؤدیان پررنگ‌تر می‌شود و حتی مؤدی یا نماینده‌ای که معرفی می کند می تواند از خود و دارایی هایش دفاع هم کند.

حسینی شاهرودی افزود: از سوی دیگر انشاء احکام مالیاتی بجای کارشناس سازمان امور مالیاتی به قوه قضائیه سپرده می‌شود که در این راستا مجلس دست قوه قضائیه را هم باز گذاشته که اگر قضات درگیر پرونده ها هستند برای این منظور از قضات بازنشسته کمک بگیرد.

وی گفت: سابقاً به این شکل بود که امور مالیاتی خودش حکم انشا می‌کرد و حتی برخی مواقع پیش می‌آمد که اصلا نماینده قوه قضائیه به دلیل مشغله زیاد حضور هم نداشت که این امر می بایست تصحیح می‌شد لذا این اصلاحات عمیقی که صورت گرفته امروز نوید یک قانون مؤدی محور مالیاتی خوب را می‌دهد.

شفافیت محور اصلاحات قانون مالیاتی

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصلاحات عمیق جدید در قانون مالیاتی، استقلال هیئت‌ها نیز دیده شده است، گفت: اسامی همه افراد از این پس در سامانه امور مالایتی و قوه قضائیه درج می‌شود و این کار بسیار خوبی در راستای شفافیت است که چه در مالیات مستقیم و چه ارزش افزوده می تواند آئین دادرسی را شکل بهتری دهد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات و حمایت از صادرکنندگان مصوب می‌شود، تاکید کرد: این قانون به ما کمک می کند تا شرایط اقتصادی را بهبود بخشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، مجلس دهم از همان بدو تاسیس به دنبال تغییر و همچنین اصلاح قوانین بود که در نهایت این امر در روز سوم اردیبهشت ماه ۹۹ در صحن علنی مجلس مطرح شد.

کد خبر: ۱۵٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha