۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
ساخت یک میلیون و ۳۵۸هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی
وزیر مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

ساخت یک میلیون و ۳۵۸هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی

اصفهان - قاسمی، وزیر مسکن و شهرسازی گفت: یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، رستم قاسمی بعدازظهر پنج شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان و در حاشیه بیست و پنجمین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان اظهار داشت: یکی از شعارهای اصلی دولت ساخت چهار میلیون مسکن در چهارساله اول فعالیت دولت سیزدهم است که بر این مبنا باید به طور متوسط سالی یک میلیون مسکن ساخته شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از این طرح در سطح کشور شده است، ابراز داشت: تا به امروز بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت بیش از یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در دست اجراست، تصریح کرد: در قالب این طرح زمین به صورت ۹۹ ساله به طور رایگان در اختیار متقاضی قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان نهایی با توجه به سهم هر استان مشخص می شود، گفت: تا شهریور امسال بیش از ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را تحویل متقاضیان می دهیم.

رستمی با اشاره به اینکه برای حدود ۷۰ درصد از چهار میلیون مسکن مورد نظر در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمین آن در بام اطلاعاتی ثبت شده است، افزود: برای مابقی مسکن ها نیز زمین آنها در کمیسیون های ماده پنج و شورای عالی شهرسازی در دست بررسی است.

وی با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصی برای مسکن سازی گفت: این بخش به همراه خیرین می توانند کمک های شایان توجهی به دولت داشته باشند.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار مسکن خودمالکی در حال احداث است، اظهار داشت: به صاحبان این واحدهای مسکونی تسهیلات لازم اعطا شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ شهر جدید در سطح کشور شناسایی شده است، تاکید کرد: از بخش خصوصی دعوت می کنیم تا نسبت به ساخت شهرک های جدید در کشور ورود جدی داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha