۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
احتمال ریزش قیمت طلا تا ۱۸۱۰ دلار| گاوهای بازار ضعیف عمل می کنند
تحلیل بازار جهانی طلا؛

احتمال ریزش قیمت طلا تا ۱۸۱۰ دلار| گاوهای بازار ضعیف عمل می کنند

در حال حاضر انگیزه مضاعفی برای گاوها جهت افزایش قیمت مشاهده نشده که در صورت ادامه روند ضعیف فعلی، شرایط به ضرر بازار طلا بوده و می توان اصلاح قیمت تا سطح ۱۸۱۰ دلار را انتظار داشت.

به گزارش بازار، علیرغم افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا در چهارشنبه شب، قیمت طلا تا ظهر پنجشنبه وارد مرحله تثبیت قیمت شده است. هرچند قیمت طلا از شب گذشته هنوز دچار افت و خیز چشمگیری نشده، اما گاوهای بازار در محدوده میانگین متحرک روزانه ۲۰۰ (DMA) و حدود ۱۸۴۲ دلار چندان آماده افزایش قیمت نبوده و احتمال ریزش بیش از افزایش است.

احتمال ریزش قیمت طلا تا ۱۸۱۰ دلار| گاوهای بازار ضعیف عمل می کنند

باید توجه داشت که اگر احساسات بازار پیرامون بازدهی طلا همچنان تضعیف شود، می توان به ریزش قیمت طلا امیدوار بوده که این موضوع به سود پناهگاه امن دلار است.

نمودار روزانه نشان می‌دهد که قیمت طلا همچنان در زیر سطح افقی بحرانی ۲۰۰-DMA در ۱۸۴۲ دلار باقی مانده است. اما در صورتیکه گاوها بتوانند موفق به افزایش قیمت به بالای این ناحیه شوند، نقطه توقف بعدی برای آنها روی ۲۱ DMA در ۱۸۴۷ دلار خواهد بود. بالاتر این آن نیز سطح مقاومت روانی ۱۸۵۰ دلاری به چالش کشیده خواهد شد.

اما در حال حاضر، همانطور که گفته شد، انگیزه مضاعفی برای گاوها جهت افزایش قیمت مشاهده نشده که در صورت ادامه روند ضعیف فعلی، شرایط به ضرر بازار طلا بوده و می توان اصلاح قیمت تا سطح ۱۸۱۰ دلار روز دوشنبه هفته جاری را انتظار داشت.

حمایت قوی طلا نیز بین ۱۸۰۵ الی ۱۸۰۷ دلار قرار دارد که محدوده ای مناسب برای خرید خرس های بازار به حساب می آید.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha