۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
حمایت از شرکتهای دانش بنیان را مدنظر داریم| توجه به بازار کشورهای همسایه
رئیس جمهور مطرح کرد؛

حمایت از شرکتهای دانش بنیان را مدنظر داریم| توجه به بازار کشورهای همسایه

اصفهان - رئیس جمهور گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در راستای اشتغال آفرینی و رونق تولید یک امر ضروری است که تیم دولت اهتمام جدی بر این موضوع دارد.

به گزارش خبرنگار بازار سید ابراهیم رئیسی در حاشیه سفر به استان اصفهان بعدازظهر پنج شنبه از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بازدید و ضمن دیدار با فعالین و نخبگان این حوزه از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

در این دیدار که با همراهی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه بود ابراهیم رئیسی در سخنانی با اشاره به نامگذاری امسال با نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین اظهار داشت: یکی از مهمترین محورهای شعار سال امسال شرکت های فناور است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان علاوه بر اشتغال آفرینی نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی کشور دارند، ابراز داشت: فعالین این حوزه با فعالیت های خلاقانه و نوآورانه توانسته اند نیاز ایران به بخشی از محصولات با فناوری بالا را تامین کنند.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم امیدافرینی بین جوانان و نخبگان جامعه تصریح کرد: اهمیت به مشکلات و خواسته های آنها می تواند باعث مهاجرت معکوس در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است تا محصولات شرکت های دانش بنیان کشور علاوه بر مصرف داخلی صادرات نیز داشته باشد، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه یک بازار مطلوب و مناسب برای صادرات محصولات فناورانه است که لازم است شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در راستای اشتغال آفرینی و رونق تولید
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه باید به اقتصاد و زندگی مردم وارد شد، گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در راستای اشتغال آفرینی و رونق تولید یک امر ضروری است که تیم دولت اهتمام جدی بر این موضوع دارد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات و معضلات در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خطاب به مدیران این شهرک تاکید کرد: این مشکلات نباید بهانه ای برای عدم انجام خدمت به محققین و پژوهشگران باشد و لازم است مقامات استان و کشور در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان اینکه لازم است مردم طعم محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و فناور را بچشند، تاکید کرد: توصیه ای که میکنیم این است که شرکت های دانش بنیان به زندگی روزمره مردم وارد شوند و محصولاتی را تولید کنند که در مردم بتوانند با آن در زندگی خود سبب آسایش و آرامش خود را فراهم کنند.

تسهیلات دولت در زمینه صادرات محصولات فناور
وی با اشاره به اینکه صندوق فناوری و نوآوری به منظور تامین سرمایه در گردش شرکت های فناور تاسیس شده است، گفت: دولت در زمینه صادرات محصولات فناور تسهیلاتی را اندیشیده است تا زمینه برای توسعه در این بخش فراهم شود.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی همزمان با بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از نزدیک با برخی از فعالین و محققین مستقر در این شهرک گفت و گو و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha