۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
جذب گردشگر از کشورهای همسایه در راستای توسعه گردشگری سلامت
وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد؛

جذب گردشگر از کشورهای همسایه در راستای توسعه گردشگری سلامت

اصفهان - ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جذب گردشگر به خصوص از کشورهای همسایه و آسیایی یک اولویت برای توسعه گردشگری سلامت می‌تواند باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، در حاشیه بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان عزت الله ضرغامی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار از شهرک سلامت اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با سفرهای استانی علاوه بر دیدار با مردم قصد بازدید میدانی مشکلات و حل آنها را دارد، اظهار داشت: برخی از معضلات و مشکلات مردم باید دیده شود تا برای رفع آن راهکارهای جدی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه شهرک سلامت اصفهان یک پروژه الگو در سطح کشور است، ابراز داشت: این شهرک می تواند با اطلاع رسانی صحیح به عنوان یک قطب در گردشگری سلامت معرفی شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت علاوه بر رونق اقتصادی می توانند نشان دهنده پیشرفت علمی کشور باشد، تصریح کرد: به این منظور و با توجه به اهمیت این موضوع تمهیداتی در وزارت میراث فرهنگی اندیشیده شده است تا این حوزه از صنعت گردشگری در کشور توسعه یابد.

حضور خیرین و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری سلامت
وی با اشاره به اینکه برای توسعه این بخش همکاری وزارت بهداشت لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: البته دولت به تنهایی نمی تواند تمام بار این موضوع را به دوش بکشد و ما میتوانیم در زمینه تسهیل گری اقدامات لازم را انجام دهیم ولی حضور خیرین و بخش خصوصی جز لازم و کافی برای توسعه گردشگری سلامت است.

ضرغامی با اشاره به اینکه جذب گردشگر به خصوص از کشورهای همسایه و آسیایی یک هدف اولیه برای توسعه گردشگری سلامت می تواند باشد، گفت: البته بسیاری از ایرانیان خارج از کشور هم می توانند در قالب اجرای برنامه های توسعه ای گردشگری سلامت جزو جامعه هدف باشند.

در اختیار داشتن آخرین تجهیزات و امکانات پزشکی

وی با اشاره به اینکه کشور ما از نظر نیروی انسانی هیچ مشکلی ندارد، تاکید کرد: خدمت رسانی به گردشگران در این حوزه باید همراه با در اختیار داشتن آخرین تجهیزات و امکانات پزشکی باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه این حوزه از صنعت گردشگری شامل ارایه خدمات به همه سنین از کودکی تا کهن سالی می شود، اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت مردم و خیرین در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران سلامت اقدامات موثری را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار بازار، شهرک سلامت اصفهان به گفته سرمایه گذار دارای ۳۳۰ هزار متر مربع وسعت است که این مجموعه هم اکنون ۳۶ کلینیک داشته و توان خدمات رسانی به بیش از پنج هزار بیمار را دارد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha