۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
رقم مالیات عمده اصناف مازندران صفر است
در گفتگو با بازار؛

رقم مالیات عمده اصناف مازندران صفر است

ساری- اسلامی، مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: ۱۶۸ هزار اظهار نامه مالیاتی سال قبل توسط اصناف استان ارائه شد که رقم مالیات عمده آن ها صفر بوده است.

محسن اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۶۸ هزار اظهارنامه مالیاتی سال قبل توسط اصناف استان ارائه شده است، افزود: ۱۰۸ هزار فقره در قالب مالیات توافقی تبصره ماده ۱۰۰ بود و بدون رسیدگی نسبت به قطعی سازی آن اقدام شده است.

وی گفت: بیش ۵۳ هزار اظهارنامه عادی ارائه شد که نیمی از آن توسط سازمان بارگزاری شد و ۵۰ درصد براساس خوداظهاری مودیان قطعی سازی شده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مالیات اصناف در استان صفر بوده است، گفت: بخش قابل توجهی از اصناف و جامعه هدف درباره مسائل مالیاتی اشراف اولیه ندارند و بسیاری از اعتراض ها نسبت به بی عدالتی مالیاتی بوده است.

اسلامی یادآور شد: سهم اصناف از مالیات در استان هفت درصد و در کشور ۱۱ تا ۱۲ درصد است و عمده مالیات از سایر بخش ها وصول می شود.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: مودیانی که تا چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش حاصل از دستگاه پوز داشته باشند می توانند از توافق مالیاتی بهره مند شوند.

وی با اشاره به تعدیل ضرایب مالیاتی گفت: در سال جاری 107 هزار اظهارنامه مالیاتی اصناف دریافت شد که 80 هزار نفر از توافق مالیاتی برخوردار شدند.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha