۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در همت آباد اصفهان
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در همت آباد اصفهان

اصفهان - قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: می‌توان با اجرای پروژه بازآفرینی در عرصه ۷۵ هکتاری محله همت آباد بیش از دو هزار واحد مسکونی با کیفیت و زیرساخت ایمن ساخت.

به گزارش خبرنگار بازار، همت آباد محله‌ای در دل محله‌های برخوردار منطقه ۶ اصفهان است که از شمال و شرق به خیابان سپهسالار، از غرب به خیابان سجاد و از جنوب به خیابان سیم خاردار محدود می شود و روزگاری به دلیل اسکان غیررسمی اولین ساکنین این محله از اواسط دهه ۵۰ شکل گرفت.

این محله که تنها کمی از حاشیه زاینده رود فاصله دارد، سالهای متمادی است که با وجود بازسازی و ساخت و سازهای نوین در اطراف آن هنوز هم تا حدودی با مشکل فرسودگی دست و پنجه نرم می کند.

در این ارتباط رستم قاسمی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه بازآفرینی محله همت آباد شهر اصفهان در جمع خبرنگاران با تاکید بر رویکرد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: حجم زیادی از زیرساخت‌های کشور در بافت فرسوده قرار دارد و احیای آن را وظیفه خود می‌دانیم.

وی محله همت آباد اصفهان را الگویی موفق و بسیار خوب بازآفرینی ور کشور دانست و گفت: می‌توان با اجرای پروژه بازآفرینی در عرصه ۷۵ هکتاری محله همت آباد بیش از دو هزار واحد مسکونی با کیفیت و زیرساخت ایمن ساخت.

وزیر راه و شهرسازی وعده داد که در اصفهان و تهران این موضوع پیگیری جدی شده است و افزود: ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده اجر شده و اکنون ساخت حدود ۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده به مرحله عملیاتی رسیده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha