۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
بانک توسعه تعاون الگویی موفق از فعالیت توسعه‌ای است
معاون امور تعاون وزارت کار:

بانک توسعه تعاون الگویی موفق از فعالیت توسعه‌ای است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک توسعه تعاون به عنوان الگویی موفق از فعالیت توسعه‌ای یاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون بیان کرد: این بانک در طول سال‌ها فعالیت با رویکرد توسعه‌ای الگویی موفق بوده و شایسته است این نوع فعالیت ترویج شود.

وی افزود: نقش بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی‌ها بسیار مهم است.

معاون امور تعاون گفت: نیاز است تا بانک توسعه تعاون همانند نقش‌آفرینی در طرح‌های ملی و تسهیلات تکلیفی، برنامه و طرح‌های ویژه‌ای با حمایت وزارت تعاون جهت تقویت این بخش ارائه کند.

مسکنی تصریح کرد: در وضعیتی که بانک توسعه تعاون بر مدار توسعه‌ای و تخصصی در حال فعالیت است می‌توان این بانک را به عنوان الگویی در اجرای بانکداری اسلامی نیز به شمار آورد.

وی افزود: بسیاری از جنبه‌های نوآورانه تأمین مالی و بانکداری اسلامی در این بانک قابلیت اجرا و الگوسازی دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: دستاوردهای تعاون در سطح اقتصاد ملی قابل ملاحظه است، ۷۰ درصد حمل و نقل مسافر و ۴۰ درصد حمل و نقل بار کشور از سوی تعاونی‌ها صورت می‌پذیرد و حدود ۸۴۰ هزار واحد مسکونی در طرح‌های ملی از جمله مسکن مهر از طریق تعاونی‌ها ساخته شده است و در راستای جهاد تبیین می‌توان این‌گونه دستاوردها را برای عموم اطلاع‌رسانی کرد.

وی گفت: روز ملی حمل و نقل نیز بر اساس ایفای نقش اعضای تعاونی‌های حمل و نقل در حمل بار از بندر ماهشهر به اقصی نقاط کشور در روزهای سخت و دشوار دفاع مقدس نامگذاری شده است.

مسکنی گفت: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت متولی تسهیل و رسیدگی به امور تعاونی هستند و چنانچه تعاونی‌ها در چرخه‌های اقتصادی آسیب دیده‌اند، وظیفه نهادهای تخصصی این بخش است که در رفع مشکلات و گره‌گشایی کار آنان اتخاد تدابیر کرده و راهکارهای مؤثر به‌کار گیرند.

وی افزود: هر چه یک نهضت به سمت نظام‌سازی تمایل پیدا کند، اگر چه ساختار آن بزرگتر می‌شود، اما باید مراقبت کرد خدمات به جامعه هدف نیز به نحوه بهتری تداوم یابد و خدمات‌رسانی در چرخه پیچ و خم اداری معطل نشود.

مسکنی در ادامه نتیجه‌گیری کرد: شایسته است نهادهای متولی بخش تعاون نیز فراتر از ساختارهای اداری، در مواجهه با تعاونگران با رویکرد دلسوزانه و حمایتی و زمینه‌سازی لازم‌ برای تسهیل کسب و کارهای تعاونی‌ها را فراهم کنند.

وی گفت: مطالعات میدانی اقتصادهای موفق نشان‌دهنده این است که مردم مبتنی بر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات عهده‌دار تمامی بخش‌های اقتصاد هستند و از این رو مردمی‌سازی اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.

در این نشست آموزشی «محمد شیخ‌حسینی» سرپرست بانک توسعه تعاون، «سید باقر فتاحی» رئیس و «محمدجعفر ایرانی» و «امیرهوشنگ عصارزاده» اعضای هیئت مدیره بانک و مدیران ستادی و استانی بانک نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha