۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کارخانجات نوآوری دریایی راه اندازی شد| توانمندی های بالا در آبهای ساحلی شمال و جنوب
رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی:

کارخانجات نوآوری دریایی راه اندازی شد| توانمندی های بالا در آبهای ساحلی شمال و جنوب

مقصودی، رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی با بیان اینکه ظرفیت و توانمندی های زیادی در آبهای ساحلی شمال و جنوب کشور وجود دارد گفت: کارخانجات نوآوری دریایی راه اندازی شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: امیر دریادار دوم «مجید مقصودی» در دوازدهمین بین المللی نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان توانمندیهای خوبی در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی کیش عرضه کرده اند گفت: ارگان‌های دریایی کشور و نیروی دریایی در کیش همواره در نمایشگاه های دریایی حضور مناسبی دارند و هم اکنون نیروی دریایی در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی با شرکت های دانش بنیان، مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های کشور همکاری نزدیکی دارد.

مقصودی گفت: با تجمیع ظرفیت های کشور در این بخش به دنبال این هستیم که نیازهای نیروی دریایی را تامین کنیم و سال گذشته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارخانجات نوآوری دریایی را در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را راه‌اندازی کردیم.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: این کارخانجات از دو بخش شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز زیرساخت های صنعتی ایجاد شده تا با حمایت از این شرکت ها بتوانیم همچنان به توسعه و توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شتاب بیشتری دهیم.

وی افزود: ایران ظرفیت ها و توانمندی های زیادی را در آبهای ساحلی شمال و جنوب کشور دارد و این بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد دریا محور است.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش حضور در آبهای آزاد بین المللی برای حفظ منافع ملی از الزامات مهم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: انجام این ماموریت نیازمند تجهیزات و زیرساخت‌های سخت افزاری مبتنی بر فناوری های روز است تا نیروی دریایی راهبردی بتواند در محیط خشن دریا و در برابر تهدیدات دشمن، همیشه قابلیت‌های لازم عملیاتی را داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی کیش افزود: در حال حاضر با توجه به ظرفیت های صنعتی که نیروی دریایی دارد این نیرو می تواند تمام نیازهای خود را تامین و حتی سرریز آن را در صنعت دریایی کشور استفاده شود. مراکز طراحی و ساخت شناورهای نیروی دریایی با استفاده از فناوری های جدید و با استفاده از متخصصین همواره به دنبال تولید و ساخت شناورهای بزرگ و کوچک مورد نیاز نیروی دریایی است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان علوم دریایی نوشهر حضور دارد و بخشی از توانمندی های این شرکت و توانمندیهای آموزشی نیروی دریایی در این نمایشگاه برای هم افزایی بیشتر در این حوزه به اشتراک گذاشته شده است.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سالهاست نیروی دریایی با تحریم مواجه است در حالی که این نیرو تمام تجهیزات راهبردی خود را با تلاش شبانه روزی تامین کرده تا بتواند همچنان قدرتمندانه در آبهای ساحلی و بین المللی برای تامین منافع ملی حضور داشته باشد.

دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با حضور حدود ۱۰۰ شرکت فعال در این عرصه عصر دوشنبه ۲۳ خرداد در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش گشایش و امروز پایان یافت.

این نمایشگاه با حمایت، سازمان بنادر ودریانوردی، سازمان منطقه آزاد کیش، شورای عالی دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران و با حضور فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت دریایی در فضایی به وسعت ۱۸ هزارمترمربع در حال برگزاری است.

فراهم شدن زمینه های رشد و توسعه اقتصاد دریا محور، رونق کسب و کارهای صنعت دریایی در زمینه‌های کشتیرانی، طراحی، کشتی سازی، بنادر، شیلات، دریانوردی، محیط زیست، گردشگری، فراساحل و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است که عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha