۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
جعبه آماده چه تفاوتی با جعبه سفارشی دارد؟

جعبه آماده چه تفاوتی با جعبه سفارشی دارد؟

یکی از چالش‌های تولید محصول، انتخاب نوع بسته بندی یا جعبه کالاها است.

به گزارش بازار، یکی از چالش‌های تولید محصول، انتخاب نوع بسته بندی یا جعبه کالاها است. این موضوع کاملاً به بودجه یک کسب و کار و نوع محصولات بستگی دارد و با توجه به هزینه قابل توجهی که صرف آن خواهد شد، معمولاً اولویت اول تولید کنندگان، انتخاب یک بسته بندی اقتصادی و در عین حال باکیفیت است.

در این راستا، شرکت‌های تولید کننده جعبه‌های بسته بندی محصول، جعبه آماده را طراحی کرده‌اند؛ جعبه هایی که از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند. در این مطلب می‌خواهیم با جعبه‌های آماده آشنا شویم و آنها را با جعبه‌های سفارشی مقایسه کنیم تا شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

جعبه آماده چیست؛ ویژگی‌ها و کاربردها

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین بسته بندی‌های آماده برای محصولات، جعبه آماده هستند. جعبه آماده به جعبه‌هایی گفته می‌شود که فاقد طرح، لوگو، نام برند یا هر طراحی خاصی هستند و از جنس مقوای کرافت، گلاسه، ایندربورد با روکش سلفوت مات یا براق ساخته می‌شوند و می‌توان از چاپ سیلک اسکرین و چاپ طلاکوب برای درج لوگو یا طرح اختصاصی روی آنها استفاده کرد.

  • ویژگی‌های جعبه آماده

از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های جعبه آماده، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه چاپ و تولید مقرون به‌صرفه و مناسب
  • امکان ساخت آن در ابعاد و اشکال متنوع
  • حمل و نقل آسان و وزن سبک
  • سازگاری با محیط زیست و قابل بازیافت بودن
  • مناسب برای بسته بندی محصولات سبک و ارزان قیمت
  • کاربردهای جعبه آماده

اگر کسب و کار شما در زمینه تولید کفش، شیرینی، فست‌فود یا فروش آنلاین است، از همین لحظه می‌توانید با سفارش جعبه آماده یک بسته بندی عالی برای محصولات خود انتخاب کنید. اما این جعبه سبک و ساده علاوه بر سالم نگاه داشتن کالاها در برابر ضربه و حمل و نقل، کاربردهای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • تمیز و سالم نگه‌ داشتن مواد داخل جعبه
  • جلوگیری از نفوذ نور مستقیم خورشید به داخل جعبه
  • مخفی نگه‌ داشتن کالای داخل جعبه (مخصوصاً در مورد جعبه هدیه)
  • جلوگیری از خرابی برخی از کالاهای حساس

جعبه سفارشی چیست؛ ویژگی‌ها و کاربردها

جعبه‌های سفارشی برخلاف جعبه آماده، دقیقاً براساس سلیقه و بودجه مشتری ساخته می‌شوند. برای طراحی و ساخت این جعبه‌ها، ابعاد جعبه، جنس جعبه، شکل ظاهری، نوع درب، طراحی گرافیکی روی بسته، تزیینات روی جعبه و...، باید براساس نوع محصول و نیاز مشتری تعیین شود. از رایج‌ترین جعبه‌های سفارشی می‌توانیم به جعبه هاردباکس اشاره کنیم.

  • ویژگی‌های جعبه‌های سفارشی

جعبه‌های سفارشی دقیقاً براساس نیازمندی‌های محصول، سلیقه کارفرما و ذائقه بازار طراحی می‌شوند، مهم‌ترین ویژگی‌های این جعبه‌ها عبارت است از:

  • امکان اضافه کردن طرح‌های مختلف، تصاویر و تزیینات خاص
  • مقاومت و استحکام بسیار بالا نسبت به جعبه‌های مقوایی ساده
  • ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب
  • امکان ساخت درب با خاصیت مغناطیسی به جعبه
  • کاربردهای جعبه سفارشی

این جعبه‌ها در ظاهر کمی متفاوت‌تر از جعبه‌های آماده و مقوایی هستند، ولی از نظر استحکام و ضخامت قوی‌تر هستند. اما در مورد طراحی جعبه بسته بندی، جعبه‌های سفارشی و به‌ویژه جعبه هارد باکس، به‌مراتب زیباتر و شکیل تر از جعبه‌های ساده هستند. به همین دلیل از آنها در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • ساخت انواع جعبه مواد خوراکی، بسته بندی انواع خشکبار و میوه‌های خشک
  • ساخت جعبه بسته بندی طلا و زیورآلات، ساعت و اکسسوری‌ها
  • بسته بندی انواع عطر و ادکلن
  • بسته بندی تجهیزات پزشکی حساس

جعبه آماده چه تفاوتی با جعبه سفارشی دارد؟

تفاوت‌ها و شباهت‌های جعبه آماده با جعبه سفارشی

حالا که با ویژگی‌ها و کاربردهای جعبه‌های آماده و جعبه‌های سفارشی آشنا شدید، نوبت به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو نوع بسته بندی می‌رسد. این مقایسه می‌تواند به شما کمک کند که بسته بندی مناسب‌تری را برای محصول یا محصولات خود انتخاب کنید.

  1. هزینه ساخت جعبه آماده کمتر از جعبه سفارشی است

به‌طور کلی جعبه‌های آماده چون از مقوای کرافت یا مقوای ساده ساخته می‌شوند و فاقد هرگونه لوگو، طراحی یا المان چاپی هستند، هزینه ساخت کمتری دارند و از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه هستند. اما در مواردی که کالای شما لوکس و گران قیمت باشد، جعبه‌های سفارشی گزینه بهتری هستند؛ هر چند که هزینه طراحی، چاپ و ساخت آنها بیشتر از جعبه‌های آماده است.

  1. جعبه‌های سفارشی مستحکم‌تر و قوی‌تر از جعبه‌های آماده هستند

جعبه‌های سفارشی مانند هارد باکس از مقوای چند لایه و یک لایه پوشش سطحی (مانند چرم، مقوای کرافت و...) ساخته می‌شوند و خیلی خوب می‌توانند از محصول در برابر ضربه یا آسیب‌های ناشی از حمل و نقل محافظت کنند. اما جعبه‌های آماده از یک لایه مقوای کرافت تولید می‌شوند که مقاومت چندان بالایی ندارد و برای کالاهایی با وزن سبک و حمل و نقل در مسیرهای کوتاه مناسب هستند.

  1. تنوع وزن و ابعاد جعبه‌های سفارشی بیشتر است

جعبه‌های آماده در ابعاد و وزن استاندارد ساخته می‌شوند و تنوع آنها محدود است. ولی جعبه‌های سفارشی در ابعاد، وزن و شکل متفاوت و مطابق با سفارش مشتری ساخته می‌شوند و از این نظر تنوع بیشتری دارند. معمولاً برای محصولات خاص، لوکس و محصولاتی که وزن سنگین یا نیاز به حفاظت بالایی دارند، جعبه سفارشی گزینه بهتری است.

  1. جعبه آماده در زمان کوتاه تری ساخته می‌شود

اگر برای بسته بندی محصولات خود زمان محدودی دارید، بهترین گزینه استفاده از جعبه‌های آماده است. چون فرآیند آماده شدن جعبه‌های سفارشی خیلی طولانی‌تر است و ممکن است چندین هفته زمان ببرد. از طراحی ظاهری بسته بندی گرفته تا فرآیند چاپ، برش و آماده سازی، همگی مستلزم چندین هفته زمان و هماهنگی با تولید کننده است که اگر زمان کافی ندارید، بهتر است به سراغ آن نروید.

  1. برای محصولاتی که در مرحله تست هستند از جعبه آماده استفاده می‌شود

هزینه و قیمت ساخت جعبه آماده در مقایسه با جعبه سفارشی کمتر است، پس اگر محصولی داریم که هنوز نمی‌دانیم چقدر قرار است از آن استقبال شود، بهتر است از جعبه آماده استفاده کنیم. با این کار در صورت شکست محصول، کمتر متضرر خواهیم شد.

جعبه آماده چه تفاوتی با جعبه سفارشی دارد؟

سخن پایانی

امیدواریم توضیحاتی که درباره جعبه‌های بسته بندی آماده و جعبه‌های سفارشی ارائه کردیم، برایتان مفید باشد و بتواند در انتخاب بهترین بسته بندی به شما کمک کند. برای چاپ انواع جعبه بسته بندی هم پیشنهاد می‌کنیم به گروه مشاوران طراحی افراگرافیک مراجعه کنید. افرا گرافیک یک مجموعه حرفه‌ای و معتبر با قیمت‌های مناسب است که به‌صورت تخصصی در زمینه طراحی و چاپ انواع جعبه آماده، جعبه هاردباکس و جعبه سفارشی فعالیت می‌کند.

در بسیاری از کارخانه‌های بزرگ ساخت جعبه بسته بندی آماده، باید حداقل ۱۵۰۰ جعبه سفارش دهید تا کار شما انجام شود، ولی در افرا گرافیک می‌توانید با حداقل ۱۰۰ جعبه آماده، سفارش خود را ثبت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و استفاده از خدمات تخصصی این مجموعه، فقط کافی است به نشانی afragraphic.com مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha