۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
تمایل ترکمنستان به واردات کالا از ایران| صادرات طی ۶ ماه ۲ برابر شد
رئیس اتاق بازگانی گرگان مطرح کرد؛

تمایل ترکمنستان به واردات کالا از ایران| صادرات طی ۶ ماه ۲ برابر شد

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازگانی گرگان از تمایل کشور ترکمستان برای واردات کالا از ایران خبرداد و گفت: در شش ماه اخیر صادرات به ترکمنستان دو برابر شده و این امر نشانه بهبودی روابط تجاری است.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در دو سال اخیر، دولت ترکمنستان به دلیل شرایط کرونا اجازه نمی‌داد تا کامیون های ایرانی از آن کشور عبور کرده لذا رانندگان مجبور بودند تریلی خود را به کامیونت ترکمنستان متصل و آن را عبور دهند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: هم اکنون با انعقاد تفاهم نامه بین ترکمنستان و ایران تجار و بازرگانان و رانندگان مجاز هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خاک ترکمنستان تردد کنند که این امر روند صادرات را تسهیل کرده و هزینه حمل و نقل را هم کاهش می دهد.

وی با بیان این که این امر در رونق صادراتی ایران و ترانزیت کالا به سمت آسیای میانه کمک شایانی خواهد کرد، اضافه کرد: در شروع کار پروتکل ها بسیار سختگیرانه بوده اما به تدریج این امر طبیعی می شود.

چوپانی با اشاره به برخی از پروتکل ها بیان کرد: تست pcr منفی، ضدعفونی بار و کامیون، اسکورت خودرو توسط نیروهای ترکمنستان و عدم پیاده شدن راننده از جمله پروتکل ها است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران گفت: نزدیکترین بازار تامین کننده کالاهای ضروری ترکمنستان ایران بوده و این کشور تمایل دارد کالاهای خود را از ایران تامین کند زیرا برای آنها ارزان‌تر تمام می‌شود.

چوپانی افزود: پروتکل های همکاری بین دو کشور تبادلات کالا را تسهیل کرده و موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: در شش ماه اخیر صادرات به ترکمنستان دو برابر شده و این امر نشانه بهبودی روابط تجاری است.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha