۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
اعزام تیم‌های امداد و نجات به شهرهای زلزله زده هرمزگان
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

اعزام تیم‌های امداد و نجات به شهرهای زلزله زده هرمزگان

بندرعباس- حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پس از وقوع زمین لرزه‌های بندرچارک و جناح تیم‌های امداد و نجات و ارزیاب به محل‌های احتمالی وقوع خسارت اعزام شدند.

مهرداد حسن زاده در گفتگو با بازار، با بیان اینکه از حوالی ساعت ۱۰:۲۵ تا ۱۰:۴۵ صبح چهارشنبه پنج زمین لرزه استان هرمزگان را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: کانون تمام این زلزله‌ها بر اساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران بندر چارک بوده اما عمق و شدت هرکدام متفاوت بوده است. البته بزرگترین زلزله رخ داده تا کنون ۵.۲ ریشتر در عمق ۸ کلیومتری زمین بوده است.

حسن زاده با بیان اینکه این زلزله در نقاط مختلف هرمزگان رخ داده است، گفت: تیم های ارزیاب از استانداری، هلال احمر و … به محل اعزام شده‌اند. همچنین تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی استان نیز به حالت آماده‌باش درآمده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه از مردم می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند، گفت: تا کنون گزارشی از تخریب و خسارات جانی به ما مخابره نشده است.

به گزارش بازار، از صبح چهارشنبه چهار زمین لرزه به قدرت های ۴.۵، ۴.۴، ۴.۲ و ۴.۶ به ترتیب در ساعات ۱۰ و ۲۵ دقیقه، ۱۰ و ۲۹ دقیقه، ۱۰ و ۴۵ دقیقه و ۱۰ و ۳۴ دقیقه حوالی بندر چارک در شهرستان بندرلنگه از توابع استان هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه ها خسارات جانی و مالی در پی نداشت.

همچنین زمین لرزه ای به بزرگای ۵.۲ ریشتر ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه شهر جناح در شهرستان بستک را لرزاند. هنوز از خسارت های احتمالی گزارشی ارائه نشده است.

تیم های امداد و نجات شهرستان‌های بندرلنگه و بستک در آماده باش کامل قرار دارند، تیم‌های ارزیاب از سوی مدیریت بحران شهرستان بستک به مناطق زلزله زده در شهر جناح اعزام شدند.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha