۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
۳۰۰ هزار تن برنج در مازندران تبدیل به ضایعات می‌شود
در گفتگو با بازار؛

۳۰۰ هزار تن برنج در مازندران تبدیل به ضایعات می‌شود

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۳۰۰ هزار تن محصول برنج استان به دلیل نبود صنایع تبدیلی، به ضایعات تبدیل می‌شود.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار ضایعاتت بالای محصولات کشاورزی را از چالش ها بیان کرد و گفت:بیش از۳۰۰ هزار تن محصول برنج درفرایند برداشت وتبدیل شالی به برنج سفید به علت نبود صنایع تبدیلی استاندارد هدر رفت وضایعات تبدیل می شود.

عنایتی همچنین با بیان اینکه هزینه سرانه تولید در مازندران به مراتب بالا است، و همزمان حضور شرکت های علمی و تحقیقانی نیز دراین بخش کم رنگ است، تاکید کرد: باید از تکنولوژی های نو و روز برای توسعه دانش کشاورزی استفاده کنیم زیرا استفاده از این فناوری ها و توسعه دانش بنیان سبب کاهش هزینه های تولیدات کشاورزی می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ پهباد در حوزه کشاورزی فعال و بکارگیری شده است، افزود: اگر به کشاورزی دانش بنیان روی نیاوریم قطعا از دنیا عقب خواهیم ماند.

وی استفاده از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی را در توسعه کشاورزی دانش بنیان موثر دانست و گفت: ظرفیت مازندران در تولید محصولات کشاورزی بی بدیل است و تولید محصولات کشاورزی با استفاده از دانش روز با اولویت صادرات مورد انتظظار است.

عناتی با عنوان اینکه زنجیره ه های تولید در بخش کشاورزی و دامپروری استان مازندران در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه به ویژه تولید جوجه یکروزه کمک کردند، خواستار تقویت و حمایت از این زنجیره شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۳۸ پروژه با ۹۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۱۷۰ نفر بهره برداری شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha