۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
سالیانه  ۳۰۰ میلیون شاخه گل در فارس تولید می شود
کارشناس گلخانه جهاد کشاورزی فارس:

سالیانه ۳۰۰ میلیون شاخه گل در فارس تولید می شود

شیراز - کارشناس گلخانه جهاد کشاورزی فارس گفت: سالانه ۳۰۰ میلیون شاخه گل در این استان تولید می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، محمد کاری با اشاره به اینکه استان فارس ۶۰ هکتار گلخانه تولید گل دارد، بیان کرد: ۸ هکتار آن در فضای باز انواع گیاهان گل دار و درختچه‌های زینتی تولید و مابقی تولید کننده گل‌های شاخه بریده، گیاهان اپارتمانی، گل‌های فصلی و درختچه‌های زینتی است.

وی افرود:در مجموع ۲هکتار از این گلخانه‌ها جمعا یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار گیاه آپارتمانی گل دار وبرگ زینتی را در استان فارس تولید می‌کنند.

کارشناس گلخانه جهادکشاورزی فارس تصفیه و تهویه هوا، تولید اکسیژن و سلامت محیط را از مزایای وجود گل‌های آپارتمانی درفضاهای بسته عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از گیاهان آپارتمانی علاوه بر اینکه به ایجاد فضای روح بخش و شاد کمک می‌کند، استفاده از برخی از آن‌ها مثل سانسوریا میتواند در حذف بسیاری از اشعه‌های مضر و یا حرارت تولید شده از وسایل صوتی و تصویری، وسایل برقی و حرارتی موثر باشند.

کاری به مخاطرات برخی گیاهان آپارتمانی هم اشاره کرد و گفت: گیاه دیفن که در زبان کارشناسان فضای سبز به نام سَم برگ معروف است، با وجود زیبایی و مزایایی که دارد، اما برگ و شیره آن سمی است و باید در نگهداری آن مراقب کودکان بود.

وی خانواده فیکوس‌ها را هم از جمله گیاهان با شیره سمی نام برد که تست آن با دهان می‌تواند مشکل آفرین باشد.

به گفته وی در عین محافظت از گل و گیاهان اپارتمانی، بهتر است برای هرگونه اقدام مراقبتی از آن‌ها از جمله هرس کردن برگ‌ها یا تعویض خاک و گلدان از دستکش استفاده کرد.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha