۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
 صنعت نساجی، کیف و کفش باید در کشور احیاء و شکوفا شود
معاون اول رئیس جمهور:

صنعت نساجی، کیف و کفش باید در کشور احیاء و شکوفا شود

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه صنایع نساجی، کیف و کفش باید قیمت و کیفیت مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید بتوانیم با ایجاد رقابت سالم زمینه توسعه این صنایع را در کشور فراهم کنیم.

به گزارش بازار، جلسه بررسی راهکارهای توسعه زنجیره صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش عصر امروز(سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سابقه دیرینه ایران در صنعت نساجی و تولید کیف و کفش گفت: این صنعت در گذشته صاحب بازار بین المللی بود که متأسفانه سهم زیادی از این ظرفیت و توانمندی دچار آسیب شده و بخشی از بازارها از دست رفته است.

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تلاش مجدانه برای احیاء و شکوفایی صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش در کشور تأکید کرد و از رؤسا، نمایندگان و مدیران اتحادیه ها و انجمن های صنایع مرتبط خواست برنامه توسعه ای خود را با رویکرد صادرات و تأمین نیازهای داخل تدوین و به دولت ارائه دهند.

مخبر همچنین با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه صنایع نساجی، کیف و کفش باید قیمت و کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید بتوانیم با ایجاد رقابت سالم زمینه توسعه و شکوفایی این صنایع را در کشور فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهور از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست نوسازی ماشین آلات این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد و موانع پیش روی سرمایه گذاری را برطرف کند.

مخبر در ادامه با اشاره به برخی گلایه های خانواده ها و شهروندان کشور مبنی بر کمبود پوشاک و لباس هایی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی از اتحادیه ها، انجمن ها و تولیدکنندگان خواست در طراحی، دوخت و تولید محصولات، این موضوع را مدنظر قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه ایران با ۱۵ کشور همسایگی دارد و بازاری در حدود ۴۰۰ میلیون نفر در کشورهای اطراف ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ها و امکانات موجود در کشور به گونه ای است که اگر تولیدکنندگان، اتحادیه ها و انجمن ها با هم هماهنگ شوند، قادر خواهند بود علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، بخش زیادی از بازار کشورهای همسایه را نیز در اختیار گیرند.

مخبر از نمایندگان و مدیران انجمن ها و اتحادیه ها خواست جلسات و کارگروه هایی را تشکیل دهند و ضمن همفکری و تبادل نظر، مهمترین مطالبات، دغدغه ها و نیازهای خود را اعلام کنند تا دولت بتواند برنامه ریزی مناسب و لازم را برای رونق و شکوفایی این صنایع انجام دهد.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، مدیران، رؤسا و نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های پوشاک، کیف، چرم و کفش هر کدام در سخنانی گزارشی از وضعیت کار خود ارائه کردند و به تشریح مهم ترین موانع، دغدغه ها و مطالبات پرداختند.

مسایل گمرکی، نوسان در قیمت مواد اولیه و ارز، کمبود سرمایه در گردش، قاچاق، سیاست گذاری های غلط، به روز نبودن ماشین آلات، موانع مالیاتی و عدم آموزش مناسب نیروی انسانی در دانشگاه ها و موانع پیش روی صدور پروانه کسب از مهمترین مسایل و دغدغه های نمایندگان صنایع نساجی، کیف، چرم و کفش بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha