۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
۲۰ درصد نانوایی ها تعطیل می شوند| پایین بودن سرانه آرد در تنکابن
در گفتگو با بازار؛

۲۰ درصد نانوایی ها تعطیل می شوند| پایین بودن سرانه آرد در تنکابن

تنکابن- نوروزی- رئیس اتحادیه نانوایان تنکابن گفت: پیش بینی می شود ۲۰ درصد نانوایی های استان درپی آزادسازی قیمت ها و گرانی هزینه ها از جمله قیمت آرد تعطیل و جمع آوری شوند.

ذکریا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات و افزایش هزینه های نانوایی ها درپی آزادسازی قیمت آرد اظهار داشت:پیش بینی می شود ۲۰ درصد نانوایی های استان و شهرستان به دلیل عدم توان خرید آرد و عدم جذب مشتری تعطیل شوند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی به سمت رقابتی می رود، افزود: با طرح آزادسازی قیمت ها، نانوایی هایی که در کوچه ها واقع شدند و مشتریان زیادی ندارند دچار آسیب زیادی می شود.

وی با عنوان اینکه در حمل ونقل آرد نیز دچار مشکل هستیم، گفت: در حال حاضر به دلیل حضور گسترش مردم در صف های نانوایی و فصل کشاورزی استان و حضور مسافران و مهاجران سبب شده تا تقاضا برای خرید نان افزایش یابد.

نوروزی پایین بودن سرانه آرد را از مشکلات شهرستان تنکابن ذکر کرد و گفت: سرانه آرد در شهرستان ۷.۲ درصد بوده درحالی باید ۱۱ کیلوگرم باشد و کاهش سرانه سبب می شود و تا میانگین سهمیه آرد هر نانوا به پنج کیسه برسد.

رئیس اتحادیه نانوایان تنکابن گفت: اگر نانوا ساعت ۶ صبح شروع به کار کند تا ساعت صبح دو کیسه پخت می شود و از ساعت چهار تا شش عصر نیز سه کیسه دیگر پخت خواهد و نانوا با پنج کیسه آرد نمی تواند تا ساعت ۱۰ شب فعالیت کند.

وی گفت: گران شدن برنج و مصرف بیش از حد نان سبب شده که نانوایی ها پاسخگوی نیازها نباشند.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha