۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
ایران دارای بزرگترین شبکه گاز رسانی در جهان است
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز:

ایران دارای بزرگترین شبکه گاز رسانی در جهان است

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: شبکه گازرسانی ایران افزون بر ۳۵۰ هزار کیلومتر است.

به گزارش بازار، رضا نوشادی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: شبکه گازرسانی ایران بیشتر از ۳۵۰ هزار کیلومتر است در حالیکه رتبه دوم از این حیث برای روسیه است تنها با ۹۲ هزار کیلومتر و در مراتب بعدی، کانادا با ۸۲ هزار کیلومتر، چین با ۴۲ هزارکیلومتر، آمریکا با ۳۳ هزار و استرالیا با ۲۳ هزار کیلومتر است.

نوشادی درباره مصرف گاز کشور نیز تصریح کرد: در ایران بطور متوسط حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز گاز مصرف می‌شود که معادل ارز حرارتی ۵ و نیم میلیون بشکه نفت در روز است چیزی معادل کل کشورهای اتحادیه اروپا. در حالیکه ما کشور در حال توسعه‌ای هستیم و سبد انرژی ما در حال گسترش است.

وی گفت: افزون بر ۷۰ درصد سبد انرژی کشور گاز است و ما هیچ کشور درحال توسعه‌ای را پیدا نمی‌کنیم که یک عامل و یک حامل انرژی چنین گستره‌ای را به خودش اختصاص داده باشد که البته تحلیلگران و کارشناسان بخش انرژی معتقدند ما اینقدر توسعه نباید در گاز ایجاد می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز از پوشش ۹۶ درصدی شهرهای کشور خبر داده و گفت: امسال را بنام سال سیستان و بلوچستان نامگذاری کردیم و بیش از هزار کیلومتر شبکه اصلی در این استان افتتاح خواهیم کرد که ۲۲۰ کیلومترش تا الان تزریق گاز شده است.

رضا نوشادی در خصوص اهمیت درون زایی در رویکردهای شرکت ملی گاز نیز افزود: پیچیده‌ترین تاسیسات امروز با نگاه درون زایی تامین می‌شود و ما از پیچیده‌ترین تجهیز که سیستم کنترل است تا توربو کمپرسورها، همه را داخل می‌سازیم یا با انتقال دانش فنی ارتقا بخشیدیم یا اینکه از صفر خودمان شروع کردیم و انجام دادیم به عنوان مثال ایستگاه تقویت فشار گازمان ۸۵ درصد تاسیساتش داخلی است پس ما به یک بلوغ و تکامل در انتقال و توزیع گاز و شبکه‌های گاز رسیدیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha