۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
کاهش تقاضا در بازار های سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش تقاضا در بازار های سهام

در شرایطی که نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا فردا پایان می یابد و افزایش ۰.۵ درصدی یا ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره یکی از نتایج این نشست خواهد بود، فعالین در انتظار اعلام نرخ بهره هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در شرایطی که نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا فردا پایان می یابد و افزایش ۰.۵ درصدی یا ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره یکی از نتایج این نشست خواهد بود، فعالین در انتظار اعلام نرخ بهره و همچنین پروجکشن اقتصادی و دات پلات هستند، تا شرایط آینده سیاست های پولی آمریکا مشخص تر شود. در حال حاضر پیش بینی کارشناسان نشان می دهد که احتمال بیشتری برای افزایش نرخ بهره بمیزان ۰.۵ درصد خواهد بود، اما در روزهای اخیر انتظارات نرخ بهره ای افزایش داشته و گزینه ۰.۷۵ درصدی نیز با افزایش احتمال همراه بوده است. بصورت کلی افزایش سریع نرخ بهره از تقاضا برای دلار حمایت کرده است و در نقطه مقابل تقاضا در بازار های سهام کاهش داشته و در صورت افزایش ۰.۷۵ نرخ بهره، احتمال کاهش بیشتر تقاضا در بازار های سهام و در نتیجه در شاخص های سهام از جمله داوجونز و S&P۵۰۰ وجود دارد. از دیگر اثرات افزایش سریع نرخ بهره می تواند احتمال رکود اقتصادی در آینده باشد، که این موضوع نیز می تواند موجب کاهش تقاضا در بازار های سهام شود. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز به حمایت ۳۰۶۳۸ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده و محدوده روانی ۳۰۰۰۰ واحدی، یا اهمیت خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت پس از پولبک به محدوده مهم ۱۲۰ دلاری، به موج صعودی بازگشته و در حال حاضر در بالای محدوده ماژور و با اهمیت ۱۲۰ دلاری در نوسان است و در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی خواهد بود.

۳- در بازار طلا، با افزایش تقاضا برای دلار که بدلیل افزایش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا ایجاد شده است، قیمت طلا با ادامه کاهش سطح حمایتی ماژور و کف کانال مستطیلی را در قیمت ۱۸۲۸۷ دلاری، به پایین شکسته و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت، ادامه روند نزولی خواهد بود. در صورتی که افزایش نرخ بهره بجای ۰.۵ درصد، ۰.۷۵ درصد باشد، احتمال کاهش شارپی قیمت طلا تقویت خواهد شد.

۴- در برابری پوند به دلار، تقاضا برای دلار با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای، افزایش داشته و نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا که فردا چهارشنبه منتشر خواهد شد، می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد و در صورتی که نرخ بهره بیش از ۰.۵ درصد افزایش یابد، تقاضا برای دلار را بیش از پیش افزایش دهد. از طرف دیگر روز گذشته شاخص تولید ناخالص داخلی بریتانیا اعلام شد، که کمتر از پیش بینی ها بود و امروز هم شاخص های میانگین دستمزد و تغییرات مطالبه گران بیمه بیکاری، ضعیف تر از انتظارات اعلام شد، که تقاضا برای پوند را در بازار کاهش داد. از نظر تکنیکالی، قیمت به محدوده حمایتی ۱.۲۱۶۵ رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. و احتمال اول در میان مدت ادامه روند نزولی خواهد بود. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی قیمتی و زمانی وجود دارد. این موضوع با توجه به شارپی بودن کاهش قیمت در روزهای اخیر، تقویت شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha