۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
قطع برق موجب خسارت به کشاورزان و دامداران شده است| چه کسی خسارات آن ها را پرداخت می کند
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس:

قطع برق موجب خسارت به کشاورزان و دامداران شده است| چه کسی خسارات آن ها را پرداخت می کند

حسین پور، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس طی تذکری به وزیر نیرو، گفت: با تصمیمات ناگهانی و قطع گاه و بی گاه برق به اقتصاد کشاورزی، تولید و امنیت غذایی کشور ضربات مهلکی وارد شده است.

به گزارش بازار، کمال حسین پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: وزارت نیرو برخلاف وعده هایی که برای تولید برق و جلوگیری از قطعی آن داده بود، با تصمیمات ناگهانی و قطع گاه و بی گاه برق به اقتصاد کشاورزی، تولید و امنیت غذایی کشور ضربات مهلکی وارد شده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد بیشتر استان های کشور بر پایه کشاورزی است و قطع ناگهانی برق در این حوزه چه بلایی بر سر کشاورزی خواهد آورد؟ در پمپاژهای متمرکز آب، قطعی برق موجب از دست رفتن سهمیه تعدادی از کشاورزان و بروز مشکلات می شود.

وی تصریح کرد: در صورت قطعی برق و خاموشی سیستم تهویه دامداری ها و مرغداری ها، محصولات آن ها فاسد خواهد شد. تحت هیچ شرایطی نباید برق حوزه کشاورزی قطع شود و در قانون نیز این موضوع تصریح شده که نباید واحدهای تولیدی در اولویت قطعی برق قرار بگیرند.

حسین پور تاکید کرد: چرا قطعی برق را از استان های محروم و مرزی شروع کرده اید؟ چگونه می خواهید خسارات وارده به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و ... را در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی جبران کنید. در سال های گذشته نیز خسارات وارده به کشاورزان جبران نشده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha