۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
احتمال سقوط پادشاه رمز ارزها تا ۱۶ هزار دلار!| نهنگ های سرمایه گذاری در کمین خرید بیت کوین
بازار از علل افت و آینده بازار ارز دیجیتال گزارش می دهد

احتمال سقوط پادشاه رمز ارزها تا ۱۶ هزار دلار!| نهنگ های سرمایه گذاری در کمین خرید بیت کوین

سقوط بیت کوین درحالی سرمایه گذاران این بازار را شوکه کرده است که به گفته کارشناسان احتمال افت آن تا ۱۶هزار دلار نیز وجود دارد اما پس ازآن نهنگ های سرمایه گذاری برای خریدبه این بازار حمله ور خواهند شد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: سرمایه گذاران بازار مجازی ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانی بودن قیمت ها در این بازار و شیب تند رو به پایین آن مدتی است بهره چندانی از این بازار فانتزی نمی برند. طوری که خیلی از سرمایه گذاران غیر حرفه ای به خاک سیاه نشسته اند و خبرگان چنین بازاری نیز با کوچ سرمایه های خود به دیگر بازارهای سرمایه گذاری سودآور، همچنان برای رسیدن بیت کوین به کف قیمت در انتظار نشسته اند تا این ارز دیجیتال ارزان و ارزانتر شود بعد شروع به خرید کنند.

قیمت بیت کوین که از ماههای پیشین روندی صعودی را در پیش گرفته بود با شکستن سطح قیمت ها و عبور از موانع سخت، قیمت آن حتی درآستانه ۷۰ هزار دلار هم قرار گرفت. این رشد قیمت موجب شد تا خیلی ها برای کسب سودآوری به این بازار هجوم بیاورند اما پس از آن بازار مجازی بیت کوین وارد فاز اصلاح شد و این بازار پر رمز و راز تا کنون دیگر روی خوش به خود ندید

بیت کوینی حدود ۷۰ هزار دلاری که ۲۲ هزار دلار شد!
بازار جذاب و البته پرریسکی که طی سالهای گذشته به دلیل قرار گرفتن بیت کوین و سایر رمز ارزهای بر ریل رشد قیمت، خیلی ها را میلیاردر کرد. بازار بی نام و نشانی که اغلب سرمایه گذاران در اقصی نقاط جهان طی چند سال اخیر به آن اعتماد کرده اند و از طرفی این بازار نوپا نیز خیلی سریع توانست جای خود را در بین سایر بازارهای سرمایه گذاری که بیش از یک قرن فعالیت دارند را بخوبی باز کند.

اواسط سال گذشته قیمت بیت کوین که از ماههای پیشین روندی صعودی را در پیش گرفته بود با شکستن سطح قیمت ها و عبور از موانع سخت طی چند مرحله، قیمت آن حتی درآستانه ۷۰ هزار دلار هم قرار گرفت تا سقف تاریخی جدیدی برای قیمت این نوع ارز دیجیتال ثبت شود. این رشد قیمت موجب شد تا خیلی ها برای کسب سودآوری به این بازار هجوم بیاورند اما پس از آن بازار مجازی بیت کوین وارد فاز اصلاح شد و این بازار پر رمز و راز دیگر روی خوش به خود ندید.

طوری که هم اکنون قیمت بیت کوین در کانال ۲۲ هزار دلار قرار گرفته است و کارشناسان پیش بینی می کنند، احتمال ریزش بیش از این نیز در چنین بازار دور از انتظار نیست.

هر چند طی چند سال گذشته بخش عمده ای از سرمایه گذاران بازار ارزدیجیتال از این بازار به خوبی منتفع شدند اما سرمایه خیلی از سرمایه گذاران ناشی که بدون علم و آگاهی وارد چنین بازاری شده بودند نیز نابود شد. اکنون که تاج پادشاهی ازسر بیت کوین افتاده است، سرمایه گذاران حرفه ای که برای ورود دوباره به چنین بازار پرریسکی خود را آماده کرده اند تا با افت شدید قیمت آن دوباره اقدام خرید نمایند اما معلوم نیست که سرنوشت چنین بازار مجازی بی هویتی در آخرچه خواهد بود.

سرمایه گذاران چنین بازاری موقعیت شناس هستند و اکنون که مدتی است قیمت بیت کوین بر مدار نزول قرار گرفته است با خروج سرمایه های خود از این بازار و جذب آن در سایر بازارهای سودآور منتظر مانده اند تا قیمت بیت کوین بشدت افت کند و شرایط خرید برای کسب سودآوری برای آنها فراهم شود. یعنی با قیمت بسیار پایین اقدام به خرید کنند

موقعیت شناسان حرفه ای مشتریان بازار ارز دیجیتال
امید علوی کارشناس بازار رمزارز در گفتگو با «بازار» درباره علل نوسات قیمت و افت شدید بیت کوین، گفت: اینکه بزرگترین رمز ارز دیجیتال مدتی است در مسیر سراشیبی قرارگرفته است طبیعی به نظر می رسد، چون نوسان قیمت ها، ذات همه بازارهای سرمایه گذاری است.

وی در پاسخ به اینکه چرا دیگر چون گذشته سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ نامدار دنیا پشت بیت کوین را نمی گیرند و به طور کلی این بازار به حال خود رها شده است، گفت: بازار رمزارز بازاری پیچیده و حرفه ای است زیرا سرمایه گذاران چنین بازاری موقعیت شناس هستند و اکنون که مدتی است قیمت بیت کوین بر مدار نزول قرار گرفته است با خروج سرمایه های خود از این بازار و جذب آن در سایر بازارهای سودآور منتظر مانده اند تا قیمت بیت کوین بشدت افت کند و شرایط خرید برای کسب سودآوری برای آنها فراهم شود. یعنی با قیمت بسیار پایین اقدام به خرید کنند.

این کارشناس رمز ارز در ادامه افزود: از آنجایی که سرمایه گذاران چنین بازاری هوشمندانه وارد عمل می شوند بنابراین تا رسیدن قیمت بیت کوین به کف قیمت با درایت صبر پیشه می کنند، چرا که به درستی می دانند که احتمال سقوط بیش از این قیمت بیت کوین وجود دارد و افت آن حتی تا ۱۵ هزار دلار و یا شاید کمتر نیز دور از ذهن نیست.

علوی به تجربه ریزش قیمت بیت کوین در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: بیشترین افت قیمت بیت کوین به این سالها برمی گردد. از طرفی با توجه به اینکه سال گذشته قیمت این نوع ارز دیجیتال سیر صعودی به خود گرفته بود و اکنون مدتی است ریزشی شده است، بنابراین نباید انتظار داشت که بازار رمز ارزها همیشه صعودی و سودآور است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بازار ارز دیجیتال بازاری فیزیکی نیست و افت و خیز آن به اجرای برخی مسائل و سیاست ها همچنین تصمیم گیری صاحبان سرمایه بزرگ و ... بر می گردد، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین حتی تا سال آینده و چه بسا ۲ سال دیگر همچنان با نوسان قیمت و افت همراه شود.

این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین مسیری را که می پیماید ادامه دار باشد و حتی قیمت آن ابتدا به ۲۰ همچنین ۱۹ هزار دلار و چه بسا پایین تر نیز افت کند. این بازار نوپا تاکنون تجربه افت شدید قیمت را داشته است و این اولین باری نیست که سیر نزولی را می پیماید بلکه تجربه ۸ بار افت شدید و رسیدن به کف قیمت را دارد

احتمال تداوم ریزش قیمت بیت کوین
امیربیات، کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال و عضو انجمن بلاکچین ایران نیز در گفتگو با «بازار» گفت: افت قیمت بیت کوین به دلیل عدم سطح مقاومت قیمت ها است که این ارز دیجیتال به راحتی توانسته است طی حدود چندماه گذشته پله پله سقوط می کند. البته مگر اینکه ریزش قیمت ها طوری باشد که به یک سطح محکم قیمتی برخورد کند و متوقف شود، اما آنگونه که مشاهده می شود گویا این طور نیست.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین مسیری را که می پیماید ادامه دار باشد و حتی قیمت آن ابتدا به ۲۰ همچنین ۱۹ هزار دلار و چه بسا پایین تر نیز افت کند، گفت: این بازار نوپا تاکنون تجربه افت شدید قیمت را داشته است و این اولین باری نیست که سیر نزولی را می پیماید بلکه تجربه ۸ بار افت شدید و رسیدن به کف قیمت را دارد.

عضو انجمن بلاکچین ایران در ادامه گفت: اکنون ترس بر بازار سرمایه گذاری ارز دیجیتال حکم فرماست. البته فروش وجود دارد و بی تردید خریدار نیز در این بازار هست، اما خریداران با قیمت پایین اقدام به خرید می کنند و فروشندگان نیز وقتی شرایط نامساعد فروش را می بینند قیمت ها را پایین می آورد که این موضوع باعث افت قیمت بیت کوین شده است.

بیات اضافه کرد: تا زمانی که مارکت نریزد و به یک قیمت بسیار پایین نرسد خریداران عمده و یا سرمایه گذاران حرفه ای به این بازار ورود نمی کنند اما زمانی که قیمت به کف بازار رسید آن وقت سرمایه گذارانی که سرمایه های خود را به دیگر بازارها برای سودآوری برده بودند آن را به بازار برای خرید ارز دیجیتال می آورند و احتمال ارد که بازار رونق می گیرد.

خیلی ها در شرایط بازار ۳۰ هزار دلاری اقدام به خرید بیت کوین کرده اند و عده ای نیز منتظرند تا قیمت آن به زیر ۲۰ هزار دلار برسد بعد شروع به خرید کنند، این در حالی است که احتمال افت قیمت بیت کوین حتی تا ۱۶ هزار دلار و کمتر نیز وجود دارد و چه بسا قیمت آن نیز تک رقمی شود دور از ذهن نیست

احتمال تک رقمی شدن بیت کوین دور از ذهن نیست
وی با بیا اینکه خیلی ها در شرایط بازار ۳۰ هزار دلاری اقدام به خرید کرده اند و عده ای نیز منتظرند تا قیمت بیت کویین به زیر ۲۰ هزار دلار برسد بعد شروع به خرید کنند افزود: احتمال افت قیمت بیت کوین حتی تا ۱۶ هزار دلار و کمتر نیز وجود دارد و چه بسا قیمت آن نیز تک رقمی شود دور از ذهن نیست.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال ادامه داد: بازار بیت کوین الان بازار پرریسکی است و هربازاری که ریسک داشته باشد هم امکان سوخت سرمایه وجود دارد و هم اینکه سودآوری قابل توجهی نصیب سرمایه گذاران شود. چرا که این بازار هم تجربه رسیدن به رقم بالا و سودآوری مناسب را داشته او هم اینکه تجربه افت شدید قیمت را به ثبت رسانده است.

بنا به این گزارش، قیمت بیت کوین تا لحظه تنظیم این گزارش، ۲۲۶۴۱ دلار رسیده است و معلوم نیست این بازار در روزها و یا ماههای آینده چه رقمی شود. اما کارشناسان تاکید دارند؛ افرادی که علم و آگاهی و قدرت ریسک پذیری را ندارند نباید وارد چنین بازاری شوند.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha