۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
 اختاپوس دلالی با گران کردن قیمت کالاهای  اساسی سعی در تلخ کامی مردم دارد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

اختاپوس دلالی با گران کردن قیمت کالاهای اساسی سعی در تلخ کامی مردم دارد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور قطعنامه شورای حکام بر علیه کشورمان نشان از سیاست زدگی آژانس بین المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن به جای عمل به وظایف فنی خود است.

به گزارش بازار، روح‌الله متفکر آزاد در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲۴ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن حمد و ثنای الهی بابت همه نعمات فراوانی که عنایت فرموده، گفت: برخود وظیفه می دانم از اعتماد سال‌های گذشته شما همکاران ارجمند و نمایندگان ملت شریف ایران در انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نهایت قدردانی و سپاسگزاری را بنمایم و برای منتخبین دوره جدید آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای عرایضم وظیفه خود می دانم از رهبر معظم انقلاب به خاطر تاکید بر اعطای صفت انقلابی به مجلس یازدهم به نوبه خود سپاسگزاری نمایم. امیدوارم خداوند متعال توفیق اهلیت و حفظ این امتیاز بزرگ را به بنده و همکارانم عنایت فرماید.

وی در ادامه یادآور شد:عرایضم را در چهار بخش بین المللی، مجلس، دولت و حوزه انتخابیه ام ارائه می دهم. نخست صدور قطعنامه شورای حکام بر علیه کشورمان نشان از سیاست زدگی آژانس بین المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن بهجای عمل به وظایف فنی خود است. ما از دولت محترم می خواهیم به دقت رصد لازم برای حفظ منافع ملی را انجام داده و از هر اقدام ضروری برای استفاده حداکثری از فرصت‌های داخلی و بین المللی استفاده نماید.

متفکر آزاد در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس در طی دوسال اخیر یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در دو سال گذشته در راستای انجام وظایف خود مبنی بر بررسی اولویت دار مسائل با همت شما نمایندگان محترم توانست مصوبات مهم و گره گشایی داشته باشد که در راستای عمل به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تبیین کارهای انجام شده برای ملت شریف ایران به برخی از آنها فهرست وار اشاره می‌کنم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در زمینه مسکن با دو قانون ساخت چهارمیلیون واحد مسکونی و مالیات بر خانه های خالی، در زمینه کشاورزی با قوانین مهمی من جمله ساماندهی خرید تضمینی محصولات کشاورزی، در زمینه اقتصاد دانش بنیان با قانون جهش تولید دانش بنیان، در زمینه کسب و کار با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در زمینه جمعیت و خانواده با قانون خانواده و جوانی جمعیت، در زمینه سیاست خارجی با قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، در زمینه وظایف مجلس با قانون شفافیت و در زمینه دولت الکترونیک با قانون یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی، در زمینه آموزش و پرورش با رتبه بندی معلمان و غیره سعی کرده است اولویت شناسی لازم را بنماید. امیدوارم با اتمام طرح بانکداری اسلامی بتوانیم دغدغه های همه مردم و کارشناسان را در زمینه مصائب بانکی کاهش دهیم.

متفکر آزاد در درباره مسائل کشور، اقدامات اساسی دولت محترم و کادر ایثارگر درمان در زمینه به صفر رساندن میزان روزانه مرگ و میر کرونا گفت: مرگ و میر ۷۰۰ نفره ناشی از پاندمی کرونا با واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی درمانی، اقدام قابل تقدیر در جهت فعال سازی دیپلماسی اقتصادی به ویژه در ارتباط با همسایگان، اقدام شجاعانه در جراحی اقتصادی در جهت قطع دست دلالان و رانتخواران از ارز ۴۲۰۰ تومانی و قراردادن آن در مسیر صحیح و عادلانه که جای تشکر دارد؛ لیکن اختاپوس دلالی با گران کردن قیمت سایر کالاها و فشار بر مردم نجیب سعی در تلخ کردن کام مردم دارد. لذا لزوم تدبیر سریع و عاجل دولت محترم را در مقابله با این ترفند تاکید می‌کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: به استحضار می رساند که دولت محترم اقدام به جراحی اقتصادی نموده است. همه ما می دانیم که مشکلات اقتصادی ریشه دار کشور نیاز به سیاست گذاری دقیق و منطقی دارد و در این راستا اقدام دولت در هدایت به سمت جراحی مربوطه قابل تقدیر و شجاعت اش ارزشمند است؛ لیکن در این راستا نقد لازم به مسیر مربوطه عدم استفاده از روش غیر نقدی در حمایت بود که می توانست بخشی از آثار تورم انتظاری را مهار نماید لیکن الان مردم با یک بار تورمی مواجه هستند، تحمل این سطح از گرانی ها برای مردم دشوار است، که لزوم تدبیر به موقع دولت در زمینه نظارت و سیاستگزاری صحیح را می طلبد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از دولت محترم می خواهم از طریق بازگشت به الگوی حمایت غیرنقدی تمام همت خود را برای ایجاد آرامش در اذهان مردم شریف ایران به وجود بیاورد تا در سایه این آرامش فرصت انجام اقدامات اساسی اقتصادی را بیابد. طبعا در این راستا حمایت های مربوط به بازنشستگان عزیز و عادلانه و واقعی نمودن دریافتی های کارکنان دولت می تواند موثر باشد.

وی افزود: پرواضح است که صنایع و علی الخصوص واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در شرایط جدید نیازمند حمایت لازم دولت در زمینه بیمه ای و نیز سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه و حفظ توان تولیدی هستند که لازم است نظام بانکی کشور در این زمینه ورود سریع و بدون بروکراسی زائد نماید.

متفکر آزاد در ادامه با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: تاریخ نشان داده و واقعیت هم همین است که هرگونه پیشرفت و توسعه کشور از نقطه کانونی و طلایی به نام آذربایجان می گذرد چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری آذربایجان سر ایران است و در مقاطع حساس حافظ استقلال و عزت کشورمان بوده است. موقعیت سوق الجیشی و شاهراه تجارت جهانی از منطقه آذربایجان می‌گذرد لذا هرگونه سرمایه گذاری در آذربایجان ضریب تصاعدی بازگشت سرمایه برای ایران عزیز دارد. از بخش خصوصی و مجموعه‌های دولتی می‌خواهم در این راستا همت کرده و از همه گونه کمک و همدلی نمایندگان این خطه نیز بهره مند گردند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مورد ظرفیت‌های تبریز یادآور شد: اجازه بدهید تصویری زیبا را برایتان مجسم کنم. شهری را در نظر بگیرید که در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و ۸۰۰ سال پیش دارای دانشگاه جهانی بوده و مجلات علمی برای همه دنیا ارسال می کرده است، رصد خانه داشته و نظام مالی خودکفا برای تامین مالی خود تدارک دیده است، همین شهر بازاری دارد که هنوز بعد از قرن ها بزرگترین بازار سرپوشیده دنیاست و هنوز که هنوز است فعالترین بازارهاست زمانی همین بازار قیمت محصولات در بازارهای اروپا را تعیین می‌کرده است و تمرکزگاه تجارت جهانی بوده است، حوزه های علمیه فعال، انجمن های ادبی و علمی چشمگیر، تولیدکنندگان صاحب نام را داراست. حال این شهر در زمان تحریم ها بالاترین تاب آوری ملی را داشته است می‌دانید چرا چون بخش خصوصی و مردمی اقتصاد خیلی قدرتمندتر از بخش دولتی آن است به دیگر سخن میزان سرمایه گذاری های بخش دولتی در اینجا نیاز به ارتقا دارد. هر خرد اندیشمندی می پذیرد که دروازه ورودی اوراسیا، قفقاز و سی آی اس بندر خشک داشته باشد، هر عقل سلیمی می‌پذیرد که دالان های ریلی منطقه ای باید به هم متصل شوند و نقاط اتصال ریلی شمالغرب هنوز ناقص است و به همسایگان متصل نشده است. هنوز مسیر مهم ترانزیتی تبریز بازرگان آرزوست در حالیکه برای ما آبروست. حفظ و احیای جایگاه بازرگانی و جایگاه کلیدی در حوزه تجارت بین الملل موضوعی حیاتی برای ماست.

تفکر آزاد با اشاره به برکات سفر رییس جمهوربه آذربایجان شرقی یادآور شد: اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل برخی پروژه های ناتمام، دستور ایجاد شرکت مستقل مس آذربایجان که نشان از توجه به ظرفیت عظیم معدنی شمالغرب کشور و عنایت به بهره مندی منطقه ای در کنار عوایدی ملی آن است، و از همه مهمتر تقویت سرمایه اجتماعی از جمله این برکات است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: آذربایجان دارای ظرفیت های عظیم انسانی و طبیعی است؛ موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی آن و به ویژه سرمایه انسانی، علمی، سیاسی و اقتصادی آن اگر مورد توجه واقع شود می‌تواند شکوفایی وسیعی نه تنها در خود منطقه بلکه در کشور ایجاد نماید. مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر از دولت محترم انتظار دارند که با توجه ویژه مشکلات این منطقه پاسخ حمایت های خود از دولت را دریافت نمایند؛ از جمله این مشکلات، مساله آب تبریز و آبرسانی از رود ارس به تبریز است که با تاخیر در آن احتمال ضربه خوردن حقابه کشور وجود دارد، مشکلات زیست محیطی استان که می تواند مانعی برای حیات سالم و خیانتی بر نسل های آینده باشد در این راستا مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه و تاثیرات آلاینده های پیرامونی از قبیل نیروگاهها و صنایع، مساله حاشیه نشینی و عدم وجه به تمرکز زدایی و تامین امکانات عادلانه زیست و اشتغال مردم در شهرستان‌ها، نیاز مبرم تبریز به تکمیل وسایط حمل و نقل عمومی، تکمیل خطوط متروی تبریز که در مقایسه با سایر کلانشهرها عقب افتاده است، امیدوارم مصوبات این سفر رییس جمهور هر چه زودتر عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha