۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
۲۸ هزار واحد مسکن روستایی قزوین بهسازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن قزوین:

۲۸ هزار واحد مسکن روستایی قزوین بهسازی شد

قزوین - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: در پی اجرای ۱۴ ساله طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان، بیش از ۲۸ هزار و ۱۲ واحد روستایی در قزوین بهسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار از قزوین، اصغر گونجی چهارشنبه شب در دیدار با لطف‌الله سیاهکالی مرادی نماینده منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم که در بنیاد مسکن قزوین با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصی این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در قزوین آغاز و تاکنون اجرای آن توانسته بیش از نیمی از واحدهای مسکونی روستایی را بهسازی و نوسازی کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین بیان کرد: درمجموع ۹۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که ۴۷ هزار ۵۰۰ واحد آن نوسازی و بهسازی شده است .

گونجی بیان کرد: برای اجرای این ۴۷ هزار و ۵۰۰ پروژه بهسازی و نوسازی در استان قزوین بیش از ۶۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: پروژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در قزوین باوجود گذشت بیش از ۱۴ سال از روزهای آغاز این طرح همچنان با جدیت در حال اجرا است و تا اطمینان خاطر از مقاوم سازی همه مسکن‌های روستایی از تلاش نخواهیم ایستاد.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین بیان کرد: اجرای طرح هادی روستایی نیز در سالیان گذشته به منظور افزایش خدمات رسانی در روستاها و تاثیر بر مهاجرت معکوس با جدیت در استان اجرایی شده و یک هزار و ۳۶ طرح هادی در این مدت تهیه و بازنگری شد.

گونجی بیان کرد: در حال حاضر ۶۹۳ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در قزوین وجود دارد که جمعیتی بیش از ۱۰۱ هزار نفر را در خود جای داده لذا از این رو نیاز است تا به مسئله کیفیت زندگی در روستاها نیز توجه شود.

وی افزود: تهیه طرح های هادی روستایی در قزوین ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است که با اجرای آن تاکنون بیش از ۶۰ درصد از روستاهای استان قزوین دارای طرح هادی شدند.

کد خبر: ۱۵٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha